ze is eigenlijk van mijn opa die haar heeft gefokt maar nu mag ik op haar rijden, ze staat nu dus ook op de pensionstal bij ons in de buurt want ik woon in noord-brabant en mijn opa in het zuidelijkste puntje van limburg! alleen bij mij opa had ze altijd een hele grote wei en nu nog maar een heel klein stukje waar ze maar af en toe in staat. eerst had ze zichzelf klem gerold in de paddock toen had ze haar achterbeen helemaal kapot maar toen ze daar ook nog hele erge mok op kreeg (wel eerst d.a. geraadpleegd natuurlijk) heb ik mijn opa gevraagd of hij haar weer wilde komen halen
na een week was er al bijna niks meer aan haar been te zien
toen is ze na een paar maanden weer naar N-Brabant gekomen maar na 3-4 maanden had ze ineens iets raars aan haar linker voorbeen, niks dik dus hebben we de hoefsmid er bij gehaald maar die kon ook niks vinden. d.a erbij gehaald en die wist zelfs niet wat het was alleen zei hij "2 weken achter elkaar 2xper dag 20 min.stappen" nou dat heb ik gedaan en toen het daarna ong. over was wilde ik weer voorzichtig beginnen te rijden maar toen ik er vandaag weer kwam was haar achterbeen ineens zo dik als een meloen!
nu bleek dus dat ze ruzie heeft gehad met de merrie naast haar en waarschijnlijk een keer hard tegen de muur aan heeft getrapt. mijn vader heeft er nu echt geen zin meer in en morgen komen mijn opa en oma haar weer halen!!!!!!!
nu staat een ander paard van hun op de inrijschool die ik als ze klaar is krijg het is wel een luxe met zo'n opa en oma maar die zooi die je met zo'n beest kunt krijgen is echt te erg!!!
de merrie die ik dus over ong. 2-3 maanden krijg is dus nog ong.groen en nu moet ik weer helemaal overniew beginnen!!!
dus mijn vraag is: kan een paard zo'n erge heimwee krijgen dat het zichzelf pijn gaat doen of heb ik nou gewoon vreselijke pech?
P.S. ze is gewoon heel braaf en blij in de stal, geen hangende oortjes ofzo
ik reed haar elke dag dus aan te weinig beweging kan het ook niet liggen. ze stond niet zo vaak in de wei omdat die aan een weg ligt en daar kan ze niet tegen en trouwens ook omdat het maar een klein flut weitje is
ik hoop op een antwoord want ik ben ten einde raad
hopelijk krijg ushi geen last van heimwee!