Iemand ervaring met maagonderzoek en problemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Iemand ervaring met maagonderzoek en problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:18

Zaterdag was Laros wederom een beetje koliekerig. Scheve mond
Ik heb hem nu 3 jaar en het gebeurt regelmatig dat DA komt voor een koliekaanval bij hem. Meestal is er weinig aan de hand en reageert hij op een pijnstiller heel goed. Nu heeft hij in Utrecht gestaan omdat hij een soort van epileptische aanvallen had.Mijn eigen DA had al aangegeven dat hun ook aan zware pijnaanvallen dachten. Mijn vriend en ik verdenken laros al een hele tijd van maagproblemen. (hij is ook een luchtzuiger) Utrecht wou hier helaas niet over meedenken, zij hebben een week geobserveerd en hem toen naar huis gestuurd. Gezond en geen neurologische afwijkingen zei het rapport. De laatste tijd is Laros erg vaak niet lekker, zaterdag werd het steeds erger dus ik DA gebeld. Wederom geen gas of verstopping. Hij verdenkt hem ookal een tijdje van maagklachten en wil zich nu hier oprichten. Hij gaat nu op Pronutrin en als hij daar goed op reageert gaan we naar Emmeloord voor een Scopeonderzoek van de maag. Wie heeft dit eerder meegemaakt?

natje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:56

mijn paard heb ik vandaag naar emmeloord gebracht voor scopeonderzoek van de maag mijn DA heeft ook dat pronutrin aangeraden en ze denken dat mijn paard een maagzweer heeft, maar hij is niet koliekerig zijn staart is wel helemaal uitgevallen maar mag hem morgen aan het eind van de middag weer ophalen, 60-65% van de sportpaarden hebben een maagzweer door stres , zegt mijn DA...

Kyona

Re: Iemand ervaring met maagonderzoek en problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:44

Paard van een vriendin van mij had ook steeds koliek met een maand tussenpoos. Uiteindelijk hebben ze allemaal onderzoeken gedaan op de kliniek en bij haar bleek dus wel dat er wat plekjes op de maag zaten. Omdat het een gevoelig paard is, reageert zij daar koliekerig op. Een ongevoeliger paard met meer 'zweren' of beschadigingen reageert altijd koliekerig. Nu het een lichte mate is mag ze een hom. medicijn proberen. Als het niet genoeg helpt krijgt ze pronutrin of maagcomposituum. Dat laatste kan je bij de groene os kopen: www.dierdrogist.nl heeft een goede werking en is echt veeeel goedkoper dan pronutrin. Dus wellicht kan je dat eens overwegen als de klachten weg gaan met pronutrin (als onderhoud)

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 22:09

Als hij reageert op de Pronutrin wordt ik doorverwezen naar Emmeloord voor een Maagscope. Dan moet duidelijk worden wat de pijn veroorzaakt. Als hij een maagzweer heeft zou er volgens de veearts een medicijn zijn, soort Rennies voor paarden. Met dit middel zijn al goede resultaten behaald. Ik hoop dat dit ook de rare aanvallen veroorzaakt. Dat is beter als epilepsie.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 21:54

We zijn inmiddels al een heel stuk verder. Laros had veel maagproblemen, diverse grote zweren en aantal beginnende zweren Huilen . Hij heeft 4 weken gastro-Gard gehad, en moest toen terug voor controle. Toen bleken de zweren zo goed als weg, er waren nog wat geirriteerde plekken. Hij moet nu 1 maand land 1/4de van de medicijnen en dan moet het goed zijn. Voorlopig wordt hij weer ERRUG lastig en ziet er steeds weer beter uit Haha!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 15:07

Ja een leerling van me had ook pony die broodmager werd en werd erg stijf en kon rug niet meer ontspannen. Nu bleek dat pony te hoog maagzuur aanmaakte en dus alle voedselstoffen afbrak in lichaam, dus kon niet opgenomen worden. Door middel van medicijnen en hulp van Marijke Boinck www.cherokeepaarden.nl is pony weer helemaal hersteld. Echt een aanrader!!!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:01

Hoi Bets,
jij hebt echt wel goede ervaringen met cherokeepaarden, hé? Want overal waar ik je op tegen kom geef je steeds als reactie dat ze daar na toe moeten met het paard. Wordt je dan door verwezen door de veearts of kan begin je gelijk al daar?
Wij hebben nl tot nu toe alleen slechte ervaringen met holistisch of homeopatisch werkende 'dierenartsen'. Bv paard dat steeds spierbevangen raakt was 'uit evenwicht' door slecht werkende lever en nieren. Diverse kruidenkuren en druppels gegeven maanden lang á >300 euro en toen bleek, bij de 'echte' dierenarts dat paard aan beide achterbenen spat had. Op speciaal beslag gezet, 2 maanden pijnstillers en voorlopig (anderhalf jaar later) gaat het nog goed. Dus het is wel fijn om te horen dat er ook mensen met positieve ervaringen uit het alternatieve circuit komen.
O ja, wij hadden aan deze holist (waarvan ik de naam niet ga noemen) duidelijk gevraagd of we voor onderzoek ook naar de veearts moesten, voor bloed of andere testen, maar dat was niet nodig. Hij vond zelfs dat dat voor het paard alleen maar meer stress en dus disbalans zou opleveren. Wat een giga knurft was dat achteraf!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 07:56

Ik heb hele goeie ervaringen inderdaad met Cherokee. Absoluut geen kwakzalfster. Durf ik mijn handen voor in het vuur te steken echt waar!!!! Je kunt persoonlijk rechtstreeks reageren op de site van Marijke Boinck en bij contact of adresgegevens staat ook haar email adres op vermeld. Ik ben bij diverse DA en klinieken geweest met mijn paard en niemand kon mij helpen, op advies van kennis van me ben ik bij haar terecht gekomen (en wonder boven wonder woont ze redelijk dicht in de buurt van me) en sinds dien gaat goed met mijn paard. Ook onze jonge herdershond was door schrikdraad gelopen omdat hij geschrokken was (geen prikkeldraad) maar door die kracht liep hij ook kreupel, zij heeft hem ook behandeld en gaat ook weer goed mee en onze miniveulen was vorig jaar heel erg ziek, erg verkouden, zat tegen longontsteking aan. DA had wel een spuit gegeven maar werkte niet, we zijn 2x in de week naar haar geweest en daarna nog keertje terug en het was over. Als het niet zou werken, dan zou ik het ook eerlijk zeggen. Maar het is echt aan te raden. Ze komt ook aan huis. Dus ik zou zeggen, informeer eens vrijblijvend. Succes met je paardje.