aalbessen giftig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

aalbessen giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 20:58

Hallo Pamba's stal word groter gemaakt en dan komt er naast het hek een foesietsia en aalbesstruiken te staan (van die rode eetbare)
Zal ik die verplanten?
Of is het niet erg als Pamba er van eet?

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:23

is niet erg gezond.. kunnen ze koliek van krijgen volgens mij..

Wiepie

Re: aalbessen giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:31

Voor mensen zijn ze toch ook niet giftig?
Ik denk dat paarden ze niet eens lekker vinden, zijn nogal zuur namelijk.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:41

Ik denk niet dat het giftig is. Maar voor alles geldt dat te niet goed is. Dus als ze er teveel van binnenkrijgt zou ze wellicht koliek kunnen krijgen. Misschien eerst afwachten of ze ervan eet? Misschien lust ze het helemaal niet. Ik ben geen tuinier, maar kan me zo voorstellen dat die hele struik dood gaat als je hem in de winter verplaatst....

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 20:11

JA dood gaan kunnen ze ook Knipoog
Ze zijn al een aantal keer verplaatsd.
Maar is een foesietsia giftig?
Er zitten gele bloemetjes aan in het voorjaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:25

Forsythia bedoel je denk ik. Ik kan hem niet vinden in de giftige planten lijst maar gezond is het ook vast niet. Ik zou het geen voordeel van de twijfel geven.
Als je de mgelijkheid hebt kun je misschien beter een paar wilgentwijgen planten en een berk oid. Die zijn wel gezond.

Nu we het er toch over hebben: ik heb in een boek gelezen dat een vlierstruik gezond is voor paarden, en dat je die dus naast de wei kunt planten. Op een lijst met giftige planten staat de vlier er ook bij. Sommige mensen maken jam van vlierbessen. Is het nou giftig of juist niet?

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:13

Nou als het er wel tussen staat dan zou er maar geen risico bij nemen.
Tja vlierbessenjam is voor ons niet girftig en vlierbessen zelf volgens mij ook niet... Maar voor paarden Verward

De aalbessen blijven waarschijnlijk staan we zien wel als ze er teveel van eet ofzo.
En voor de rest was het niet evcht de bedoeling om er gewoon een boom te plaatsen ze stonden er al dus wilgentakken en berken kan ik wel plaatsen maar ik denk niet dat we dat doen Tong uitsteken
De foesytsia die gaat wel weg Lachen

Maar is een ELS giftig?
Ik vraag het voor de zekerheid omdat die dingetjes die eraan groeien er namelijk in de stal kunnen vallen...
Die staan namelijk ok vlakbij!