Hoe voel je het verschil tussen vocht en gal???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maiske

Hoe voel je het verschil tussen vocht en gal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 17:11

Diego heeft al twee weken een verdikking bij zijn peesschede net boven zijn sprong. Hij loopt er niet kreupel op en het is ook niet warm.

Als ik het koel lijkt het wel wat te slinken maar niet veel. Hij staat nu al twee weken stil en heb hem twee keer gelongeerd. Hierdoor zwelt het iets op.

Ik heb op internet wat gesnuffeld en denk dat het weleens een gal kan zijn. Hier op bokt heb ik er ook wat over opgezocht en lees dan dat je deze galbulten zou moeten kunnen bewegen maar dit kan dus niet het is gewoon echt een verdikking.....

Ook lees ik dat galbulten zouden komen door overbelasting maar hij is nou juist de afgelopen maand minder gereden omdat ikzelf ff uit de running ben en iemand anders hem nou twee keer in de week rijdt.

Morgen komt de dierenarts want ik maak me best zorgen hierover. Het zal wel niks zijn maar het zit me niet lekker....

Herkent iemand dit en wat zou het dan kunnen zijn????

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:14

Vocht trekt vaak weg na beweging, zoals stalbenen.
Gallen blijven volgens mij gewoon even groot. Beweegbaar zijn ze echt niet helemaal, ze bedoelen het als dat het net een rond balletje lijkt onderhuids.
Er zijn meer paarden met gallen hoor, is meestal niet zo erg!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:21

idd wat quijo zegt
ook gallen worden overigens wel minder na beweging, tenminste, ze worden wat zachter.

alleen boven de sprong vind ik een vreemde plaats Verward

je bedoelt boven de kogel?
laat een ervaren persoon voor de zekerheid even aan de pezen voelen
overvulling is nooit goed iig

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:33

Ik had niet eens gelezen dat het boven de sprong was, bedoelt ze niet dat het echt net boven de hak is, dus nog eigenlijk beetje bij de sprong. Tsja hoe leg je het uit....

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 23:44

oeps inderdaad.... ik sta er nu van te kijken dat ik dat getyped heb. Zijn kogel dus...

Ik kom net van stal, hij is vanochtend buiten geweest en natuurlijk flink gek gedaan omdat ie al twee weken stil staat, en jahoor weer opgezet.

Kan niet wachten tot morgen de veearts is geweest. Ik begin me hoe langer hoe meer zorgen te maken

TheSam

Re: Hoe voel je het verschil tussen vocht en gal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:50

Hoi,

ik ben benieuwd of je VA al geweest is en wat het nu was??

Grtz.