Enten tegen Rhino in mijn paard's geval zin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Enten tegen Rhino in mijn paard's geval zin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 12:16

Mijn paard heb ik afgelopen vrijdag tegen Rhino/tet/influ laten enten. Bij de vorige eigenaren is ze iedere 6 maanden netjes tegen rhino/influ/tet geeent.

Mijn vorige paarden deed ik altijd 1 x per 7/8 maanden tegen influ en tet maar omdat zij al tegen Rhino geent was heb ik dit nu netjes na 6 maanden voortgezet.

Stalgenootje haar paard moest ook geent worden en alleen tetanus/influenza en op de meeste stallen doen de mensen alleen tet/influ. Nu zij de dierenarts dat de enting van mijn paard tegen Rhino geen nut heeft nu klopt dit?

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:33

Mijn dierenarts zei dat ook. Volgens hem moet je dan alle paarden inenten tegen Rhino. Maar ik ben eigenwijs en ent nog steeds tegen Rhino. Zou het vreselijk vinden als ze Rhino krijgt terwijl ik had kunnen enten. Nu heb ik er iig alles aan gedaan wat er gedaan kan worden.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 12:46

Ik ben ook zo eigenwijs Bloos . Als je op een stal/ manege staat waar er geen regels voor enten gelden dan kun je er vanuit gaan dat meer dan de helft denk ik of te weinig of niet tegen Rhino ent. Dat maakt het moelijk. Ik wil ook alles doen wat ik kan maar vraag mij af of het wel nut heeft. Misschien spuit je er wel onnodig chemisch spul in.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:20

Rhino-enting heeft idd alleen nut als alle paarden/pony's tegelijkertijd worden gevaccineerd

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:08

Als je alleen je paard ent heeft het zo goed als geen zin zin. Het helpt wel als de hele stal het doet, met de gedachte van "met z'n allen een beetje minder ziek"

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:12

Wat is rhino nou??

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:34

Wiepie schreef:
Rhino-enting heeft idd alleen nut als alle paarden/pony's tegelijkertijd worden gevaccineerd

idd!

Tevens heeft 1 keer per half jaar enten ook geen nut. Dient dan ook nog op een frequentere basis te gebeuren. Eens per 6 tot 8 weken.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:51

Als de anderen paarden niet gedaan worden; heeft het nauwelijks zin en zou ik het niet doen. Dit hoor ik van alle dierenartsen.