Fysiotherapie of Ostheopaat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yammie

Fysiotherapie of Ostheopaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 22:00

Hallo bokkers,

ik ben vrijdag naar de kliniek geweest met mijn Quarter omdat ze kreupel op de achterhand loopt. Huilen
Na een 2 tal foto's is de conclusie gekomen dat de botten prima in orde zijn en dat het kreupelen aan de spieren en pezen ligt.
Remedie, het liefst 24 uur per dag de wei op...... (wat ze helemaal niet gewend is ) ivm fysiotherapie die ze zich zelf dan geeft.
En na 2 maanden weer bekijken hoe ze loopt op de volte (daarop kon je nl. duidelijk zien dat ze niet goed liep)

Nu praat je er daar met verschillende mensen over en de een zegt dit en de ander dat. Verward

Nu vraag ik mij af of ik een fysiotherapeut in handen moet nemen omdat ze niet 24 uur per dag op het weiland kan of dat er een ostheopaat moet komen.
(omdat de fysiotherapeut soms niet zo diep ?? kan komen )

Wie weet het antwoord... ??? Verward

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:50

Maar wat is er precies met je paard, is hij kreupel omdat het vanuit zijn rug komt of wat dan ook?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:52

dit is eigenlijk typisch iets voor Eric Laarakker en collega's.
Eigenlijk ben je niet helemaal gelukkig met de uitspraak van je DA en ik moet je zeggen, dat zou ik ook niet zijn. Als nu jouw paard 24 uur naar buiten moet en is het niet gewend... nee, ga maar voor een 2e mening Knipoog

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:25

Suzan1 schreef:
dit is eigenlijk typisch iets voor Eric Laarakker en collega's.

mee eens, kijk eens op www.holistischdierenarts.nl, daar staat heel veel informatie over de behandeling e.d. zo heb je fysio en osteopatie, wat jij graag wil, maar in de holistische visie worden nog veel meer elementen uit de complementaire diergeneeskunde gebruikt (denk aan homeopatie, acupunctuur, manuele therapie etc.)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:52

Als er echt een probleem zit, wat lost 24 uur per dag op de wei op dat een fysio niet kan oplossen?

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:37

Citaat:
wat lost 24 uur per dag op de wei op dat een fysio niet kan oplossen?

je hebt DA's die denken dat een fysiotherapeut niets kan uithalen bij een paard. Ze zeggen dat de kracht van een mens niet voldoende genoeg is.

Dat zeggen ze hoor, bent het daar helemaal niet mee eens

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:50

Ik zou een paard met wazige fysieke klachten altijd laten nakijken door een osteopaath. Wij maken altijd gebruik van Marielle Kamphorst en we zijn erg tevreden!

yammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:13

ik ga morgen de dierenarts bellen en melden dat ze helaas (??) niet dag en nacht het weiland op kan. En welke remedie ik dan moet volgen.
Waarschijnlijk een fysiotherapeut die haar kan helpen denk ik.
Maar wordt vervolgt....

Noor

Re: Fysiotherapie of Ostheopaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 08:27

Ja, inderdaad houd ons maar op de hoogte!
Succes ermee.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 09:07

Misschien kun je contact opnemen met bv Mariëlle Kamphorst? Zij is zowel fysiotherapeute voor dieren als osteopaat. Pling

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:27

En... heb je de VA al gebeld??
En was er een andere remedie??
Ik weet niet waar je woont, maar ik ken iemand die is fysio en ostheopaat.... Knipoog

yammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 16:50

Hoi,

daar ben ik weer. Tong uitsteken

Vandaag ben ik bij de fysio geweest en gisteren nog bij de hoefsmid... ja ja druk hoor Knipoog
Bonita loopt inmiddels een stuk makkelijker de trailer in. Toch een voordeel bij een nadeel.

De VA had me dus verwezen naar een fysio en daar ben ik geweest.
Bij mijn bezoek van de hoefsmid kreeg ik van hem een verwijzing naar Rolinde Gemmeke en vanmorgen bij de fysio die verwees me zowaar ook door naar haar toe.
Dus .............. heb ik een afspraak gemaakt bij haar en ga ik volgende week naar haar toe.

Misschien kan zij me helpen de oorzaak van het probleem te vinden en dan op te lossen.

Zo nu ga ik voor de rest van de dag mijn verjaardag vieren... en zien we volgende week weer verder.

jullie horen nog van mij...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:40

Nog proficiat met je verjaardag!

Is het mogelijk dat je paard in een kleine wei of paddock leert staan?

Langzaam opbouwen zal er voor zorgen dat ie zich niet zelf uitlaat ,maar rustig gaat grazen of hooi eten.

Echt het kan!

Sterkte!

yammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:25

hoi,
hier ben ik weer Bloos

ik ben afgelopen zaterdag bij Rodinde Hoogenraad geweest in Vinkega.
En die heeft haar behandeld.
En nu mag ik over 10 dagen weer rijden Tong uitsteken Dat is heel wat anders dan 2 maanden in de wei !!!!
Ze had last van een isias en vergelijkbaar spit bij de mensen. Dus rodinde heeft het los geklopt en accupunctuur gegeven. En nu moet het goed zijn.

Ze mag los in de bak en ik moet heel veel stappen en longeren , ook als ik straks ga rijden. Eerst longeren en dan erop.

Nog een paar maanden, dan kan ze bij huis staan. Dan zijn de stallen klaar Haha!
Ik heb ook al twee sheties geregeld als gezelsschap.
zodat ze niet alleen staat.

Zo jullie zijn weer op de hoogte en nu nog even duimen dat het over een dag of 10 allemaal goed is.
Ik wilde dan alleen nog een keer naar de fysio, om alles te controleren of het los zit, voor ik er op ga.

Nou groetjes, en bedankt voor de reacties. Pling

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 06:56

Wow! Goed bericht! *LOL* Veel sterkte verder enne.... stallen aan huis??? **Jaloers** Bloos Haha!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:14

Je bent op de goede weg denk ik. Ik lees ook goeie dingen over Rodinde. Ik heb persoonlijk geen ervaring met haar. Hou ons op de hoogte en succes verders!!! Ach gut