Dit gaat over 1 van mijn verzorgppony's/paarden.
Het is een Tinker, ongeveer 7 jaar oud, genaamd Tully. Het is een hele brave, maar felle pony. Dat houdt in dat ze veel bokt en vaak hard wil rennen. Nu heeft ze iets in/aan haar rug, ze wou me de laatste keer alleen maar eraf hebben, dus ze was maar hard aan het bokken. Ik wou aandraven, toen ging ze er meteen vandoor en vaak heel hard gebokt.
Toen nogmaals aangedraaft, deed ze hetzelfde. Toen maar uitgestapt, want ze was helemaal gestresst. In stap is er dus niks aan de hand! De dagen erna, lieten de 3 andere paarden/pony's haar helemaal links liggen. Ze werd zelfs aangevallen door een kleine schimmelpony, en door een ander paard liet haar alleen bij de modder staan. Dat is dus een teken dat ze iets ergs heeft.. De veearts is gekomen, gevoeld of er geen tumor bij de eierstokken zat, dat was (gelukkig??) niet het geval. Later op de middag was ze teruggekomen, bloed opgenomen en naar het laboratorium gestuurd. Daar kwam alleen uit dat ze een chronische ontsteking had! Waar en wat wisten en weten we nog steeds niet. 10 dagen aan de antibiotcia, geen reactie, nu is ze in een kliniek waar ze betere medicijnen zou krijgen.. Hopelijk is ze over 2 weken weer terug, maar ik ben heel erg benieuwd wat het nou is, en wat het inhoudt. Heb je dit zelf meegemaakt of weet je misschien wat het zou kunnen zijn?? Geef dan alsjeblieft een reactie..!! Dan zou ik je heel dankbaar zijn!
Alvast heel erg ebdankt voor t lezen..
Groetjes, Aafke