Dit is dus mij probleem mijn 20 jarige shetlander is dus het algehele jaar hengstig.
Eerst werd het afgeschreven als pismerrie maar na vele onderzoeken is dit dus absoluut niet het geval maar toch..
Ik heb mijn pony al 19 jaar in mijn bezit door wat vervelende ervaringen in haar veulentijd(niet bij mij) is ze wat zuur maar daar heb ik na vele jaren van blauwe plekken en ziekenhuisbezoekjes mee kunnen leren leven.
Ze is dus al 19 jaar zo alleen nu het laatste jaar wordt het erger.
Nu is het zo dat omdat er helemaal geen medisch mankement te vinden is het wordt afgeschreven op haar karakter!!
Ze pist overal bij vooral als je bij haar achterhand in de buurt komt het is echt geen schrik maar gewoon tja ... ze heeft zin.
Het kan af en toe wel een weekje weg blijven maar zodra het wat warmer wordt buiten gaat ze weer.
Het rare is je kan haar gewoon bij elke hengst zetten groot of klein ze wil aboluut niet gedekt worden (ze kan overgens niet met merries overweg) maar wijkt geen pas van haar mannelijke vrienden af.
En veulens daar is ze de beste opvoedster voor ze behandeld ze als haar eigen .
Daarom dacht ik aan iets psychisch maar hoe kom ik erachter en IS er nog iets aan te doen ?
Is er toevallig iemand die hier ook ervaringen mee heeft?
Of bruikbare tips voor mij heeft?
Oja ze is in top conditie nooit ziek en zo fit als een hoentje.