Dik been maar er niet kreupel op ?!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maiske

Dik been maar er niet kreupel op ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 10:49

Diego heeft sinds bijna twee weken een dik pijpbeen voor, net boven zijn kogel. Ik maak me er best zorgen over want het wordt gewoon niet echt minder maandag komt de DA weliswaar maar ben er absoluut niet gerust op....

Waarschijnlijk is het in de paddock gebeurt, en daar heeft hij in principe altijd peesbeschermers aan daarom vind ik het zo raar. Ik heb het eerst niet opgemerkt ben gaan rijden en daarna was het opgezwollen (niet warm alleen dik). Het maffe is dat hij er absoluut geen last van lijkt te hebben. Hij staat nu sindsdien op rust maar heb hem een paar rondjes laten lopen gisteren en jahoor... been weer dik. Niet overdreven dik, je ziet het ook niet je voelt het alleen. Er lijkt gewoon vocht in te zitten wat hij niet kwijt kan.

Verward Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Verward

Ik weet dat er veel ergere dingen zijn als een een dik been maar ben gewoon heel snel ongerust..... Verdrietig

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:51

Ik heb dat met mijn paard ook gehad.
Gewoon lekker lopen, maar steeds een erg dik been. Ondanks dat de dierenarts dacht dat er niets aan de hand was, heb ik toen een peesscan laten maken. Ze had toen helaas toch een peesblessure.

Omdat het bij jou paard nu ook al vrij lang duurt, zou ik er even grondig naar laten kijken. Je kunt tenslotte beter het zekere voor het onzekere nemen.

Lexitje4ever

Re: Dik been maar er niet kreupel op ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:18

Mijn paard heeft na het rennen in de wei of na het springen ook steeds een dik been, vanachter dan. Maar manken doet ze er ook niet op. Ook peesscan laten maken, niets gevonden, dus ik maak me er al geen zorgen meer over, ik spuit steeds wel het been af na het springen, na de wei en zeker als het weer dik staat. Heel soms voelt het toch iets warmer aan, maar nog steeds niet manken, dan smeer ik er wel even coolinggel aan.

groetjes

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:47

mijn paard had een tijd geleden eens best hard tegen een staldeur aangetrapt,erna een dik been gekregen.
dierenarts gekomen,maar was niks,en wat medicijnen gekregen enzo.

had ik hem toevallig eergister gebeld over een drukking,en meteen gezegd dat dat been weer zo dik is,maar het is niet warm ze heeft er geen last van of niks,en vertelde hij dat het dan gal? aan het maken was,en dus helemaal niet erg was.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:17

Maiske schreef:
Diego heeft sinds bijna twee weken een dik pijpbeen voor, net boven zijn kogel. Ik maak me er best zorgen over want het wordt gewoon niet echt minder maandag komt de DA weliswaar maar ben er absoluut niet gerust op....

Waarschijnlijk is het in de paddock gebeurt, en daar heeft hij in principe altijd peesbeschermers aan daarom vind ik het zo raar. Ik heb het eerst niet opgemerkt ben gaan rijden en daarna was het opgezwollen (niet warm alleen dik). Het maffe is dat hij er absoluut geen last van lijkt te hebben. Hij staat nu sindsdien op rust maar heb hem een paar rondjes laten lopen gisteren en jahoor... been weer dik. Niet overdreven dik, je ziet het ook niet je voelt het alleen. Er lijkt gewoon vocht in te zitten wat hij niet kwijt kan.

Verward Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Verward

Ik weet dat er veel ergere dingen zijn als een een dik been maar ben gewoon heel snel ongerust..... Verdrietig

Wij hebben hier een (pension) paard op stal en zodra er ook maar iets met dat dier is, dan heeft hij vocht!
Maakt niet uit wat... Mok, ontsteking, aanstoten!
Een reactie van het lichaam zegt de DA!
Ik zou me niet zo'n zorgen maken hoor en rustig afwachten!
Wie weet valt het achteraf heel erg mee...Succes Knipoog !

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:59

mijn merrie heeft ook een dikke kogel we hebben een scan foto enzow laten maken niets gevonden. Ze loopt goed we stappen nog wel en hebben nu zalf hopelijk slaat die aan en dan kunnen we weer opbouwen

Succes ermee

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:03

hoi kimmie, heb vandaaag met jou beestje gestapt, was heel braaf.
doei groetjes sacha