Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pantarhei schreef:Wie heeft ervaring met bloedanalyses van Leen Taal. Naast remedies voor staart en manenexceem (SeMe) schijnt hij ook behandelmethoden te hebben tegen allergie van neus. Mijn merrie kan alleen in zomer met pollennetje lopen en daar mag je geen wedstrijden mee rijden.
Wie weet meer?
pantarhei schreef:REactie van Leen taal zelf ontvangen. Hij promoveert momenteel in Duitsland op dit onderwerp. In de literatuur niet veel info te vinden. Hij bereidt thans artikel voor. Inmiddels is veel meer info via bloed te achterhalen. Via kennis hoorde ik ook mogelijkheid tot bloedanalyse in Duitsland, die al veel verder zijn op dit gebied.
Antheman, wellicht voor jouw paard ook goede optie.
pantarhei schreef:REactie van Leen taal zelf ontvangen. Hij promoveert momenteel in Duitsland op dit onderwerp. In de literatuur niet veel info te vinden. Hij bereidt thans artikel voor.
) dan heeft hij zijn proefschrift toch bij de professoren in moeten leveren, die kan hij toch zo op zijn web-site zetten?
). pantarhei schreef:Allergie wordt vaak veroorzaakt door een onbalans in het lijf. Aangezien er meerdere aanwijzingen zijn dat de stofwisseling misschien niet geheel oke is, zou dat door middel van een uitgebreide bloedtest vastgesteld kunnen worden wat dan niet deugd.
Een bloedanalyse wordt altijd met een bepaald doel gedaan en ik zou niet weten als leek waar ze op moeten zoeken.
Leen Taal heeft in de Mensport een uitgebreid artikel gekregen, waar met name de behandeling tegen staart en manenexceem aandacht krijgt (SeMe afgekort). daar zijn nu al een aantal succesvolle behandelingen bij geweest. Naar zijn zeggen komt dat ook meestal voort uit stofwisselingsprobleem.
Er zijn weinig homeopaten die hier iets mee kunnen, ook een Laarakkers en anderen op dit vlak niet.
zwartepaerd schreef:pantarhei schreef:Uit eigen ervaring weet ik dat "een Laarakker" wel iets kan doen tegen zomereczeem.
pantarhei schreef:Leen Taal heeft in de Mensport een uitgebreid artikel gekregen, waar met name de behandeling tegen staart en manenexceem aandacht krijgt (SeMe afgekort). daar zijn nu al een aantal succesvolle behandelingen bij geweest. Naar zijn zeggen komt dat ook meestal voort uit stofwisselingsprobleem.
(knip)
Zodra zijn promotie rond is, wordt er naar hij zegt ook artikel geplaatst in engels of amerikaans paardenartsen vaktijdschrift. Zo'n artikel wordt nooit zomaar geplaatst daar zit altijd veel controle op de inhoud bij.
* ellepel schreef:weet je wat nou weer zo geweldig leuk is?
sprak ik met iemand die nogal veel doet op het gebied van allerlei vormen van eczeem bij mensen en homeopathie en chinese kruiden en nou ja noem alles maar op.
die kwam me toch met een mooi verhaal, en weet je?
ik geloof er ook nog in!
zij vertelde dat in heel erg veel gevallen eczeem een gevolg is van bepaalde voedsel intolerantie..
ik kan niet alles helemaal uitleggen, maar het komt erop neer dat veel eczeem paarden volgens haar wel eens een bepaalde allergie kunnen hebben voor een bestanddeel in de voeding..
( ja okee dan zijn er ook paarden die geen biks of muesli krijgen, maar wel die klachten hebben, maar volgens haar zit er dan in het afweer/imuun-systeem niet goed, waar hebben we dat eerder gehoord?)
ik ga ff de link kopieren van een site, is wel voor mensen, maar als ik het zo lees, kan ik me eigenlijk best wel voorstellen dat het bij een paard net zo zou kunnen werken. gewoon simpel een voedingsallergie.
allen dan nog de vraag natuurlijk, waarom die paardjes er in de winter geen last van hebben en wel in de zomer?
dat blijft voor mij nog steeds een raadsel..
altijd t lezen waard:
http://www.alcat.nl/eczeem.htm