Hoe omgaan met deze bijwerking... *beetje lang*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Hoe omgaan met deze bijwerking... *beetje lang*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 20:24

Mijn lease paard heeft omdat ze na de miskraam best verzwakt was en last haar van spieren en gewrichten anabolen toegedient gekregen, op advies van de DA.
Persoonlijk had dat misschien niet mijn keuze geweest, maar op dat moment was dat de meest passende behandeling en de eigenaar maakt op dat gebied de beslissingen.
Maargoed hier gaat het mij dus niet om Knipoog Maar even als verduidelijking dat het dat het niet perse mijn keuze was... en dat ik dus aan antwoorden zoals: "dan had je maar geen anabolen moeten gebruiken!" niet veel heb. Bloos

Ze is echt verschrikkelijk goed opgeknapt daardoor en voelt zich verschrikkelijk goed in haar vel, het rijden gaat ook super, alleen heeft het weleens als bijwerking dat merries vermannelijken en hengsten gedrag gaan vertonen... en laat dat nou bij Warina echt verschrikkelijk het geval zijn Scheve mond
Puur hengsten gedrag dus, inclusief het luidruchtige geroep en gehinnik, steigeren, het showen... (geen gezicht overigens Rolleyes ) en andere paarden op hun punten willen zetten, zo wenst ze nu absoluut geen tegenspraak van het twenter hengstje opstal, terwijl ze het daar voorheen zo goed mee kon vinden. Een andere medische oorzaak is uitgesloten dus pijn e.d. is het niet... het is echt puur de bijwerking dus.
Dat vroeg ik mij namelijk ook af, en dat is dus nagekeken.

Maar nu mijn vraag:
Moet ik haar nu ook echt als een hengst aan pakken? Want ze komt nu af en toe ook tegen mij in protest en gaat dan ook weleens de lucht in.
Ik pak haar altijd heel streng aan, want als ik een ding niet wil hebben is een paard dat uit protest met de voorbenen te werk gaat... en concequentie staat bij mij altijd voorop, zeker bij hete paarden of 'hengsten'.
Normaal gesproken loop ik heel veel met haar te mutsen, veel knuffelen lang borstelen... veel getrut dus Haha! Ze is normaal gesproken echt het perfecte paard in en om stal, ik zou zo een kind van 4 haar laten borstelen maar nu dus niet... Scheve mond
Nu weet ik uit ervaring met een verzorg hengst van mij enige jaren geleden dat dit niet echt de manier is om met een echte 'hengst' hengst om te gaan al dat gefrunnik en geknuffel... kan ik dit nu ook beter wat meer achterwegen laten totdat de bijwerkingen uitgewerkt zijn? En moet ik haar echt flink straffen, voor het protest en het slaan, of toch een beetje het door de vingers zien omdat het tijdelijk is en het komt door de medicatie?

Ik heb namelijk in mijn omgeving geen mensen gevonden die een paard hadden dat zo sterk reageerde op de anabolen... en echt zulk hengsten gedrag tegenover mensen en andere paarden ging vertonen... wel een ruin die dacht dat die weer kon dekken en dat dus bij alles probeerde, inclusief zijn eigen buik Clown Maar die veel verder wel mee.
Heeft een van jullie daar ervaring mee?

*help* Vriendjes zijn?
Clown

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:00

ik heb er eerlijk gezegd nog nooit wat over gehoord, maar in mijn ogen zou ik het wel straffen als ze gaat steigeren e.d. dat is gewoon gevaarlijk en dus moet je dat straffen, dat doe je immers bij een hengst ook.. en verder zou ik er eerlijk niets op te weten te antwoorden]!!! succes!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 00:03

Dank je Lachen
Ja idd ik straf haar er ook gewoon voor, maar op een of andere manier begon mijn geweten toch opeens te knagen...
Aangezien ze het normaal nooit zou doen, en ze het nu doet door iets wat wij haar gegeven hebben.
Ik ben af en toe een beetje een muts denk ik Haha! Bloos

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:10

nou ik zou mij dit ook af vragen hoor!! maar kijk als je het niet afstraft blijft ze het doen (totdat de anabolen stoppen zeg maar) en het is nou eenmaal strontgevaarlijk als ze als een hengst doen!! wij hebben zelf ook een hengst gehad (very nice:P) en geloof me als je die niet liet zien wie de baas was veegde hij de hele grond met je aan.... het is gewoon gevaarlijk gedrag!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 00:17

Precies... de anabolen zijn gelukkig al gestopt, en nu moet het zeg maar gaan uitwerken. Haha!
Tot die tijd heb ik dus opeens een echte hengst in mijn bezit Lachen

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:20

jah haha wat raar zeg ik had er werkelijk nog nooooooooooooit van gehoord, een paard en anabolen, haha Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 19:54

Ik had wel gehoord dat ze als bijwerking wat konden vermannelijken... maar zo drastisch Scheve mond Nee dat had ik niet verwacht Clown

Nog meer mensen die in de zelfde situatie als mij zitten/hebben gezeten?
En hoe pakte je dat toen aan?

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:10

Ja...maf beest die Riena Knipoog .....Normaal gesproken een dooie...nu kan ik haar niet eens zonder touwtje uit te molen halen Scheve mond

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 20:40

nee ik weet het... vandaag ook weer een lekker gevecht gehad.
Ze bedacht opeens dat je ook gewoon omhoog kan bij het opstijgen
Toen had ze dus even een verkeerde aan me Schijnheilig

Maarja... we zien wel hoe het loopt, ik hoop dat ik nog wat mede-lotgenoten kan vinden d.m.v. dit topic.
Met goede tips voor mij Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 09:14

Wie O Wie...
Heeft er ervaringen/tips e.d. voor mij... Clown

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:54

misschien subject veranderen in bijwerking anabole...wie heeft ervaring ofzo

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 14:20

Tsja... dat kan nou niet meer Tong uitsteken

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:39

dan maak je een nieuw topic aan

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:46

Die word dan gesloten denk ik... zien ze als dubbelpost Haha!
Maarja...

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:47

Ik heb het ook wel eens meegemaakt, anabolen als herstelmiddel zeg maar.
Alleen reageerde dat paard daar niet zo heftig op.
Ik zou haar wel straffen. Als ze dit gedrag vertoond en door heeft dat ze indruk op je maakt neemt ze je straks, als de medicijnen zijn uitgewerkt, finaal in de maling en gaat gewoon door met dit gedrag, denk ik.

c_alsemgeest

Re: Hoe omgaan met deze bijwerking... *beetje lang*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 10:19

Het begint nu gelukkig wat uit te werken Go jij! Go jij!
Ik heb haar steeds flink op haar punten gezet en dt heeft blijkbaar best geholpen Haha!
Ze begint nu iig weer terug te veranderen naar die mutsige merrie... waar bij je uren kan poetsen en frunniken Clown

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:38

kijk dat is toch goed nieuws Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 21:30

idd Haha!