Persoonlijk had dat misschien niet mijn keuze geweest, maar op dat moment was dat de meest passende behandeling en de eigenaar maakt op dat gebied de beslissingen.
Maargoed hier gaat het mij dus niet om
Maar even als verduidelijking dat het dat het niet perse mijn keuze was... en dat ik dus aan antwoorden zoals: "dan had je maar geen anabolen moeten gebruiken!" niet veel heb. 
Ze is echt verschrikkelijk goed opgeknapt daardoor en voelt zich verschrikkelijk goed in haar vel, het rijden gaat ook super, alleen heeft het weleens als bijwerking dat merries vermannelijken en hengsten gedrag gaan vertonen... en laat dat nou bij Warina echt verschrikkelijk het geval zijn

Puur hengsten gedrag dus, inclusief het luidruchtige geroep en gehinnik, steigeren, het showen... (geen gezicht overigens
) en andere paarden op hun punten willen zetten, zo wenst ze nu absoluut geen tegenspraak van het twenter hengstje opstal, terwijl ze het daar voorheen zo goed mee kon vinden. Een andere medische oorzaak is uitgesloten dus pijn e.d. is het niet... het is echt puur de bijwerking dus.Dat vroeg ik mij namelijk ook af, en dat is dus nagekeken.
Maar nu mijn vraag:
Moet ik haar nu ook echt als een hengst aan pakken? Want ze komt nu af en toe ook tegen mij in protest en gaat dan ook weleens de lucht in.
Ik pak haar altijd heel streng aan, want als ik een ding niet wil hebben is een paard dat uit protest met de voorbenen te werk gaat... en concequentie staat bij mij altijd voorop, zeker bij hete paarden of 'hengsten'.
Normaal gesproken loop ik heel veel met haar te mutsen, veel knuffelen lang borstelen... veel getrut dus
Ze is normaal gesproken echt het perfecte paard in en om stal, ik zou zo een kind van 4 haar laten borstelen maar nu dus niet... 
Nu weet ik uit ervaring met een verzorg hengst van mij enige jaren geleden dat dit niet echt de manier is om met een echte 'hengst' hengst om te gaan al dat gefrunnik en geknuffel... kan ik dit nu ook beter wat meer achterwegen laten totdat de bijwerkingen uitgewerkt zijn? En moet ik haar echt flink straffen, voor het protest en het slaan, of toch een beetje het door de vingers zien omdat het tijdelijk is en het komt door de medicatie?
Ik heb namelijk in mijn omgeving geen mensen gevonden die een paard hadden dat zo sterk reageerde op de anabolen... en echt zulk hengsten gedrag tegenover mensen en andere paarden ging vertonen... wel een ruin die dacht dat die weer kon dekken en dat dus bij alles probeerde, inclusief zijn eigen buik
Maar die veel verder wel mee.Heeft een van jullie daar ervaring mee?
*help*