Hoesten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 15:25

Mijn paard hoest nu sinds anderhalve week,
eerst alleen met rijden en dan 1 of 2 keer tijdens de galop,
paar dagen later ook tijdens het hooi voeren, mede door het stof denk ik, dus hij krijgt nu alleen nog maar kuilvoer.
Sinds 3 dagen hoest hij ook op stal, niet vaak maar toch.

gisteren is de Da geweest en heeft hij meteen naar zijn longen geluisterd. Dat klonk allemaal goed, geen slijm ofzo.

En nu sinds vandaag heeft hij ook iets een snotneus. Wittig ziet het eruit.

Hij krijgt sinds een week elke dag een schepje foenegriek over zijn voer en hij heeft een liksteen van de paardendrogist wat goed is voor de luchtwegen.

Kan ik het nog een paar dagen aanzien? Vooral omdat de Da ook zei dat zijn longen schoon waren.. Of hebben jullie nog tips tegen de verkoudheid?

Ik ben een beetje voorzichtig met verkoudheid, een ander paard die bij ons op stal staat is dampig geworden door een verwaarloosde verkoudheid.

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:33

ja mijn paard is er ook gevoelig voor, ik geef hem ook foenegriek bij mij werkt het heel goed, de hoest komt altijd in periodes. gewoon heel voorzichtig zijn, altijd denkens op enzo. je kunt het beste ook even billendoekjes voor kinderen kopen om zijn neus schoon te maken dan wordt het niet zo smerig

veel succes

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:36

Rijdt je paard niet te nat en snel na 't rijden onder de deken(s).
Voer nat hooi als je paard hoest en zorg ook voor voldoende ventilatie in de stal als je maar uitkijk voor tocht....

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:15

Wit schuimig snot is geen reden voor alarm, dat heeft niets te betekenen. Geel slijmerig snot wel!

Lekker veel buiten zetten. Waarschijnnlijk is er ook niks mis met zijn longen, maar is hij overgevoelig op de voorste luchtwegen. Hou hem zoveel mogelijk uit het stof en maak het nooi nat. Deze overgevoeligheid kan nl. leiden tot chronische bronchitis (verwaarloosd).

Mijn pony was zwaar dampig (liep op 10% van 1 long) en had ook nog chronische bronchitis, dus ik heb hier nogal wat ervaring mee Haha!