bloedplassen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

bloedplassen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 22:48

hey, ik had een vraagje, een paard bij ons op stal plast bloed.....
hij is ook misschien een klophengst, maar hij zit net een punt onder de waarde dat ze dat zeker kunnen zeggen, het paard is ook al in utrecht geweest maar daar kunnen ze geen aanwijzingen vinden........
als hij gaat plassen trapt hij naar zijn koker, en alleen aan het eind komt er bloed mee, de ene keer meer als de ander. het leek ook beter te gaan, tot ie vandaag weer bloedplaste........... heeft iemand hier ervaring mee, of misschien tips???? alvast heel erg bedankt....... xxx Jessy

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:51

Een DA bellen?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 23:06

jah maar de DA kon nix vinden, hij heeft zelfs 2 weken in de kliniek gestaan, de eigenaressen dacht zelf dat het misschien zijn nieren konden zijn??????

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 23:17

Blaasontsteking misschien?

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 07:34

Nier-en/of blaasstenen geeft vaak bloed in urine.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 07:34

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 07:38

Ik zou dan maar een andere kliniek dan Utrecht gaan proberen. Want dit is wel duidelijk dat het niet goed is. Toch?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:54

Mijn eerste vraag is idd, plast hij vaak en veel? Of vaak maar kleine beetjes.

Het trappen naar zijn koker doet mij echter vermoeden dat daar ergens een ontsteking zit. Is zijn koker gezwollen of verkleurd of ziet hij er anders uit dan normaal. Stinkt het misschien?
Urine bijt nl. dus als hij niet vaker, kleine beetjes plast en het geen blaasontsteking is kan het goed zijn dat het paard pas pijn krijgt op het moment dat de urine naar buiten komt.

Is er bloed onderzocht op witte bloedlichaampjes?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 18:30

hey, ik weet niet wat er allemaal in utrecht is gedaan, ik zal het zijn eigenaresse eens vragen.......... ik weet wel dat ze waarschijnlijk met dr paard naar emmeloord gaat, om hem weer te laten onderzoeken.....volgens mij plast hij normale hoeveelheden.....???

andrea26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:55

ze hebben haar/ hem over zijn water heen gereden. dat is , als een paard moet plassen tijdens het rijden en dat de ruiter niet stopt, dus gewoon door rijden. het paard blijft het doen. dus bloed plassen. om te stoppen is het moelijk. want ze blijfen telkens hun plas op houden dan ook in de stal. damn kunnen ze ook koliek krijgen of erger nog als ze liggen niet meer over rijnd komen en dan kan hun blaas klappen omdat ie helemaal vol zit. maar dat komt haast nooit voor gelukkigwij hadden ook een paard diie dat deed. wat de ruiter had ons paard helemaal verkloot!!
als je het wild stoppen is er maar 2 dingen te doen. het paard een lange tijd laten rusten dus zeker 3-6 maanden niet mee doen. of hem/ haar laten in slapen, het klinkt iet leuk maar het si wel zo. we hadden ons paard 8 maanden rust gegeven maar het hielp niet, dus ze moest weg... Huilen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:06

Kitten schreef:

Dit klopt.. Ik zou de DA toch nog een keer naar dit paard laten kijken..Net zo lang tot ze iets hebben gevonden..Want bloed plassen gebeurd niet zomaar.. Daar is een reden voor

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:41

ik ben niet helemaal zeker,maar ik dacht dat nierstenen niet bij paarden voorkwamen.
ik dacht dat mijn dieren arts dat is verteld had???

kraamkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:17

blaasstenen komen bij paarden wel voor, al is het niet vaak. Het komt het vaakst voor bij paarden die veel granen te eten gehad hebben

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 11:34

Ik heb een paard met nierstenen. Iwan is daaraan geopereerd (in Wolvega) en het gaat nu heel goed.
Iwan had dezelfde symtonen als hierboven beschreven, kleine beetjes, ontzettende moeite met plassen. Zijn nieren en blaas waren helemaal ontstoken.
Temperatuur het paard eens om te kijken of hij ook koorts heeft en probeer zijn urine eens op te vangen.
Maar de belangrijkste tip:..... Ga naar een kliniek!!!!!!!!!! (misschien Wolvega? Goede kliniek met fijne Da´s´)
Voor je het weet vergiftigd het paard zichzelf en is ie dood.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:22

ja inderdaad ik dacht ook meteen aan de nieren.. wanneer je er niets aan laat doen kan dit schade hebben. vlug naar een adnere dierenarts!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:18

Hmm Saffier weet je nog de laatste keer dat we een paard bloed zagen plassen was het niet best....
Het enige wat ik kan aanraden is na laten kijken en hopen dat het een adertje is wat gesprongen is, dat kan namelijk ook nog, tenminste dat heb ik wel bij de honden eens meegemaakt.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:52

klinkt mss een btje raar, maar het zou ook kunnen dat zn 'buisje' waar zn urine door komt te nauw is...
ik heb ooit gehoord dat dit ook een oorzaak kan zijn..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-05 00:02

cloris schreef:
Hmm Saffier weet je nog de laatste keer dat we een paard bloed zagen plassen was het niet best....
Het enige wat ik kan aanraden is na laten kijken en hopen dat het een adertje is wat gesprongen is, dat kan namelijk ook nog, tenminste dat heb ik wel bij de honden eens meegemaakt.

Hey, jij doelt op odin?? het is nu haar andere paardje Verward ze staat nu ook bij ons op stal...... ze wil naar emmeloord, maar moet ff wachten op de verzekering.....xxx