paardentandarts..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

paardentandarts..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 12:31

Mijn paard heeft volgens mij last van d'r tanden. Ze staat nu tijdelijk ergens anders waar ze afgericht word. ze schud heel erg met d'r hoofd vooral linksom op de volte dus het leek me verstandig om er een tandarts naar te laten kijken. Ik betaal nu 20euro voorrijkosten en dan komt er 50euro bij als er een tand ofzo getrokken moet worden of als er iets ander is.... hoeveel betalen jullie voor de tandarts? en is dit te duur?
Ik weet nog niet wat ze heeft Knipoog tandarts komt vandaag kijken dus ik ben benieuwd.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:18

ik denk dat dit nog wel meevalt.. ik weet niet waar je woont maar in het westen is het zowieso duurder...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:20

Ik heb geen idee, maar vind het wel slim van je dat je een tandarts laat komen

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:34

Ik heb laatst 5 euro moeten betalen. Maar er hoefde ook niks te gebeuren, de tandarts heeft dus alleen gekeken. De tandarts kwam voor 4 paarden, dus de voorrijkosten werden verdeeld. Bij 1 paard moest wel iets gebeuren, zij moest 40 euro afrekenen.

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:36

Ja als er niks moet gebeuren scheelt het natuurlijk, ik zal thuis nog even vragen wat wij destijds betaald hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:54

Bij Spike is er een wolfstand getrokken, dat kostte inclusief voorrijkosten 15 euro. En toen heeft ze Tess ook nog gecontroleerd, een controle is gratis Lachen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:51

Kylan is dinsdag geweest, 35 euro inclusief voorrijdkosten. Hij hoefde alleen bijgevijld, maar die tandarts rekende een vast bedrag per paard.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:59

zo allemaal goedkoop hoor...

wij hebben een vrij bekende tandarts hier in de omgeving en wij betalen volgens mij 65 euro per keer.

hij komt om het half jaar. en het word elke keer bijgevijld en gecorriegeerd.

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:00

dat valt best mee hoor! ligt er een beetje aan.. ik weet toevallig dat ik een hele goede tandarts heb, hij is ook nog dierenarts en is dus goed onderlegt. Ook mag hij (officieël) verdoven als dit nodig is. verder gaat hij regelmatig naar de USA enzo om zijn kennis bij te spijkeren!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:07

Ik heb vorige week een tandarts bij de paarden gehad, maar die mag eigenlijk alleen 'gebitsverzorger' heten, want de titel van 'arts' mag je alleen dragen wanneer je een medische opleiding gevolgd hebt (dierenarts bijv.)

Hij zou geen voorrijkosten rekenen bij 3 paarden of meer en het kost 50 euro per behandeling. Maar ik had het idee dat hij niet eens echt keek of de behandeling wel nodig was, maar gewoon direct begon met vijlen.
En ook voor het vijlen moest je 50 euro dokken.

Hij was ook niet echt handig met de paarden, kreeg de klem niet in de mond, paarden werden erg onrustig etc. En dat terwijl 2 van de 3 paarden al een paar keer eerder behandeld zijn door een ander en toen wel gewoon rustig waren... Ik ga volgende keer wel op zoek naar een ander die wat beter met paarden om kan gaan...

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:13

Ik heb altijd gewoon een dierenarts laten komen om de tanden na te laten kijken. Ik heb geen ervaringen met 'paardentandartsen'. Ik heb nooit een paardentandarts erbij laten komen omdat je nog weleens van die spookverhalen hoort over mensen die niet kundig zijn. Als je van iemand hoort dat een tandarts kundig is, zou ik dat ook gedaan hebben. Weet je al meer na het bezoek? Ben benieuwd of hij iets gevonden heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:17

Ik weet niet hoeveel voorrijkosten er door de TA gevraagd wordt als hij bij ons op stal komt, maar de kosten waren 40 Euro als er wat gedaan moest worden. Er werd wel goed gekeken of er wat gedaan moest worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:18

Ik moest iets van 20/25 euro betalen geloof ik. Er moesten 2 wolfskiezen getrokken worden, dus ze werd ook verdooft enzo. Volgens mij was hij geen tandarts, maar gewoon in dierenarts gespecialiceert in paarden. Ik vond het in ieder geval een topper (nog steeds Haha! )

Ook heeft ie meteen alles bijgevijlt enzo

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 20:29

de tandarts is geweest....ik woon zelf in gelderland en heb dus ontdekt dat die tandarts uit den haag komt dus dat is wel ver uit de buurt. Ze had hele scherpe randjes op haar tanden en na het veilen gaven we haar een wortel en die at ze weer heel vlot op. Ik heb nog niet gekeken of het met rijden ook beter gaat ik denk t wel Lachen. t koste totaal 70euro

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:33

nou mooi zo!
hopen dat ze met rijden nou ook beter loopt.
dat ze die wortel beter op eet is al een goed teken