Mijn merrie is sinds twee weken niet normaal meer te berijden, ze wil niet buigen naar links, pakt het bit vast gooit haar kop omhoog en gaat als een bezetene rondrennen. Ze is afgelopen vrijdag bij de dierenarts geweest om haar gebit te behandelen, ze had wat haken, die zijn nu weg. Deze behandeling heeft echter totaal geen effect gehad op het rijden, want ze doet het nog steeds. Ook zwiept ze enorm met haar staart. Nu denk ik dat haar nekwervels misschien de boel blokkeren en het lijkt mij verstandig om er een osteopaat naar te laten kijken, maar ik weet alleen niet zo goed wie... Weet één van jullie iemand in de omgeving van de Achterhoek? Ze is trouwens ook bijna negen maanden drachtig, maar het lijkt mij niet dat daar die problemen vandaan komen. Alvast bedankt!
chaai
Geplaatst: 20-01-05 10:08
in Zelhem zit Mariëlle Kamphorst. voor telefoonnummer PB even.
radicalM
Geplaatst: 20-01-05 10:59
In eerste instantie denk je inderdaad vaak aan wervels, maar misschien is het meer een spierenkwestie. Heb je wel eens hele erge spierpijn gehad, zo eentje die erin is geschoten en waardoor je je amper meer kunt bewegen? Kijk eens op de site van www.spierproblemen.nl. Ellen heeft mijn paard behandeld met goed resultaat!
Bets
Geplaatst: 20-01-05 11:44
Paard kan scheef zijn en daardoor deze gevolgen krijgen omdat paard verkeerd belast word en misschien niet voldoende rechtgericht is. Kijk voor meer info dan op www.hoefkatrol.com bij klassieke rijkunst of bij www.paardenbegrijpen.nl Ook heb ik goeie ervaringen met Marijke Boinck www.cherokeepaarden.nl Succes
katrienh
Geplaatst: 22-01-05 23:33
Beste,
een sportpaard van een vriend zat serieus vast in de rechterschouder. Het paard wordt nu behandeld door kraker oftewel osteopaat.
het paard was eerst heel moeilijk te buigen en niet fijn te rijden. Het paard is nu enkele keren behandeld + na behandeling 3 dagen rust en het gaat stukken beter!