Ik las hier ergens dat voerfabrikant Subli een speciaal voer op de markt gaat brengen voor paarden met zomereczeem. Is er hier iemand die daar iets meer over kan vertellen? Wat zit er in dat zou moeten helpen? Hoeveel kost het? Hoe vaak moet het gevoerd worden enz. Ik ben nogal skeptisch na het novobogom-verhaal, zeker toen ik naderhand hoorde wat er voor "werkzame stoffen" (gewoon in de berm te vinden, oa weegbree. had je zo kunnen drogen en kunnen voeren, was een stuk goedkoper geweest.) erin zaten. Ik heb namelijk geen zin om heel de zomer braaf een superduur voer te geven (terwijl mijn stalling all in is, dus al het speciale voer kost mij extra) wat naderhand niet werkt, of heel makkelijk na te maken is. Heel mijn kast staat vol met allerlei smeerseltjes, druppeltjes, poedertjes en weet ik wat nog meer, noem iets wat heel misschien zou kunnen helpen tegen zomereczeem en ik heb het, maar ik ben nog geen wondermiddel tegengekomen. Dus ik hoop maar dat dit het is. (dream on....)
tamary
Geplaatst: 19-01-05 17:52
Ik zou Subli zelf een mailtje sturen, dan weet je het zeker. En ook meteen wat voor prijs ze ervoor willen hebben
piggeljay
Geplaatst: 19-01-05 18:07
ben benieuwd? volgens mij indianen verhalen om weer een paar klanten geld uit de zak te praten, maar goed het ei van columbus is geboren.
Kiara
Geplaatst: 20-01-05 16:39
Ik heb hier op bokt in een topic over zomereczeem wel eens iets gelezen over dit voer. Wellicht levert de zoekmachine iets op? Succes!
Anoniem
Geplaatst: 20-01-05 19:03
Als je al zoveel geld aan smeersteltjes e.d. hebt uitgegeven kun je dat voer ook nog wel proberen... Mijn merrie bleef afgelopen jaar steeds een soort huidirritatie houden, ieder seizoen. Ik ben equiral brok gaan voeren waar ook ontslakkende en ontstekingsremmende kruiden in zouden zitten. Het is na langwerkende penicillinespuiten, oneindig wassen met betadine, imaverol en wat ik niet meer kreeg voorgeschreven als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik weet niet of het aan het voer ligt maar ze krijgt niets anders meer!
ellepel
Geplaatst: 20-01-05 20:27
welk soort voer van equiral voer jij dan? wil ik wel wat meer info van hebben, weet je ook een adres van de site?
Anoniem
Geplaatst: 21-01-05 08:59
Ik voer de sportbrok en de meusli QI. We kopen het in via pavo. Dus pavo.nl kun je vast wel doorklikken naar de equiralsite. Ik hoorde later dat de vorige eigenaren van mijn merrie haar om dezelfde reden ook op een soort natuurbrok hadden staan(zeg dat even eerder). Ze heeft nu oog geen vieze ogen e.d. meer. Ik ben er erg tevreden over. Zit alleen straks met merriebrok, ik ben weer bang dat het dan terugkomt. Equiral heeft dat niet.
ellepel
Geplaatst: 21-01-05 09:13
ik heb al even op hun site gekeken, zij hebben eigenlijk hetzelfde voer als ik nu voer, dus overstappen is voor mij niet nodig.. wel een mooie site van ze trouwens!
Anoniem
Geplaatst: 21-01-05 10:07
Welk merk heb jij dan?
ellepel
Geplaatst: 21-01-05 10:26
structuurmuesli van subli. volgens mij scheelt dat niet zo veel van equiral. daarvoor voerde ik muesli zonder haver van havens, maar op een of andere manier werd mijn pony daar juist hel fel van terwijl er geen haver inzit en speciaal voor pony's is, en zenuwachtige dieren. nu hij op dit voer staat, glimt hij meer, is in omgang gewoon normaal en heb het idee dat hij zich best wel goed voelt.
mariska32
Geplaatst: 21-01-05 10:26
er heeft inde laaste 2 uitgave van de mensport een artikel over ingestaan. deze man zou een behandeling gevonden hebben tegen zomer eczeem. hij beweerd dat het veroorzaakt word van uit het immuum systeem. er word eerst bloed geprikt bij je paard en daar word een behandeling op afgestemd. na een paar maanden afhankelijk van de ernst zouden ze volledig genezen zijn[70 a 80% geneest zeggen hun]. het voer van subli word daarna aan bevolen om terug val te voorkomen. hun stellen dat het standaart voer te veel suikers e.d bevatten voor deze paarden. het is dus bedoelt voor na de behandeling. klaar met de behandeling is ook klaar je zou niet meer met een terug komende kwaal zitten. de naam en telefoonnr staat in de mensport vannovember/december. soory maar ik heb hem niet meer.
Siggy
Geplaatst: 21-01-05 10:30
Lees het topic "zomerexceem is te genezen!" door, je bent even bezig, maar dan weet je alles.
Ik heb in december met een vertegenwoordiger van Subli gesproken, het gaat om de granenmix, enkele granen zijn daarbij vervangen door andere en er is een toevoeging van dhr Taal ingestopt (bestanddelen geheim) Het voer is alleen te verkrijgen bij de Boerenbond winkels vanaf 1 februari, waarschijnlijk moet je het de eerste keer bestellen bij de winkel. Kosten ben ik even kwijt, ik dacht rond de € 14,-
Maar zoals gezegd, uitgebreide info in bovengenoemd topic !!
Allegra
Geplaatst: 21-01-05 12:48
ik heb weleens wat gehoord over voer van st. hippolyt. Weet er verder niks van, maar dat schijnt ook te helpen. Ik geloof dat het om de muesli ging.
Zit alleen straks met merriebrok, ik ben weer bang dat het dan terugkomt. Equiral heeft dat niet.
Misschien kun je dan beter gewoon je Equiralbrokken blijven voeren en daarnaast op zoek gaan naar een supplement dat bedoeld is voor drachtige/zogende merries?
Ik ben eind vorig jaar overgegaan op Pavo-Stimix (laag eiwit gehalte).. en mijn pony is daar ook een stuk rustiger van geworden, 2/3 minder van gaan drinken/plassen en schuurt uiteindelijk een stuk minder. Het duurde wel een paar weken voordat ik echt resultaat zag op het gebied van schuren. Het drinken/plassen werd gelijk na de overschakeling al minder. Ik heb toen ook op advies van DA een deel van het gras- (in de zomer) en hooi (in de winter)-rantsoen vervangen door stro.
Zolang Subli niet exact wil opgeven wat er in het voer zit, zal ik dus echt niet overschakelen. Mijn ervaring is dat "geheime" ingredienten altijd geldklopperij blijken te zijn.
Ja idd, ik heb mare care kruiden voor de laatste maand en mare plus voor nu bestelt. Mineralen over het voer dan maar. Koper e.d. is toch wel belangrijk.