plek op schoft trekt maar niet weg..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

plek op schoft trekt maar niet weg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 14:12

Ik heb mijn shetlander geschoren dit jaar omdat hij sinds de winter aan het werk is.. Nu had ik een dekentje gekocht zonder schoft beschermer.e raadt het al,dat is gaan schuren.. En nu heeft het als resultaat dat een plek van z0'n 5 cm op zn schoft (eind van zn manen) open ligt.. Ik laat mn verzorgster al zn deken neit op doen,die doe ik savonds weer op,zodat het kan luchten ..

Waar kan ik het beste mee behandelen? Wie heeft er ervaring mee?
Inmiddels zit er op zn deken al een lamsvellen bontje..
(Zonder dek is geen optie omdat hij vlak bij zee staat en dus veel wind )

pascalli1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:59

een schoft beschermer kun ej kopen voor onder een deken in de ruitersportzaak succes!!!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:47

maar een schoftbeschermer sluit de huid wel volledig af, en kan schuurplekken onder de buik veroorzaken. (vooral geschoren pony´s zijn hiervoor erg gevoelig) veel kun je hier niet aan doen denk ik, het is goed dat je de deken overdag niet op hebt, dan kan de huid mooi luchten. probeer de huid goed soepel te houden (levertraanzalf of iets anders vets). is het bontje van echt lamsvel? dat ontsmet namelijk ook, dus is wel het beste.
en ik zou eens goed kijken naar de pasvorm van het dekentje. je hebt bijvoorbeeld ook "highliner" dekens, die sluiten een stukje hoger aan waardoor de schoft een stuk vrijer ligt.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:14

Ik heb idd een highliner voor mijn paard en die sluiten idd goed hoog af! ,Maar of je deze dekens ook in shet maat hebt?? Lachen

Schoft beschermer is idd niks nee Lips are sealed Beetje dom antwoord,daar sluit je de schoft juist mee af en daar heb ik niks aan op dit moment..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 09:00

Ben gisteren avond heen geweest en de vieze korst is er nu vanaf.. Hopelijk gaat er nu weer haar op groeien.. Knipoog

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:25

dat is goed nieuws. levertraanzalf bevordert de hargroei *LOL* (of calendula, gaat infecties tegen) smeer er iig iets op, en gewoon lekker laten luchten

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 13:55

Ik ben er nu calendula op aan het smeren.. Dit helpt ook tegen terugkeer van wit haar.. Bij mn andere paard heeft het ook geholpen,hopelijk helpt het bij mn kleintje ook Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:00

Gewoon goede dekens is de beste oplossing. Denis loopt ook enkel met Rhino dekens omdat HH en S&K enzo gaat schuren(bij zijn schouders en schoft). Een BH d'r onder maakte het alleen maar erger. Sinds dien loopt Dennis met een witte stip op zijn schoft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:35

wat je ook kunt doen is het stukje bij de schoft even losmaken,(de deken he)
en dan iets ruimer weer vastnaaien, helpt vaak ook wel.

clark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:45

obelix schreef:
Ik heb mijn shetlander geschoren dit jaar omdat hij sinds de winter aan het werk is.. Nu had ik een dekentje gekocht zonder schoft beschermer.e raadt het al,dat is gaan schuren.. En nu heeft het als resultaat dat een plek van z0'n 5 cm op zn schoft (eind van zn manen) open ligt.. Ik laat mn verzorgster al zn deken neit op doen,die doe ik savonds weer op,zodat het kan luchten ..

Waar kan ik het beste mee behandelen? Wie heeft er ervaring mee?
Inmiddels zit er op zn deken al een lamsvellen bontje..
(Zonder dek is geen optie omdat hij vlak bij zee staat en dus veel wind )

ik ken dat probleem wat ik altijd doe is het eiwit van een rauw ei er op doen[ niet dat geel hoor] en met paar dagen is het weg ongelovelijk echt waar zo snel geneest het dan succes