de astma van mijn paardje imposant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

imposantje

de astma van mijn paardje imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:31

hoi mensen,
zoals sommig misschien al gelezen hebben heb ik donderdag te horen gekregen dat mijn paardje astma heeft.
het is wel even rekening houden met alles, het stro moest uit zijn stal en er moest zaagsel in komen, maar het is gelukt OK dan!
nu heeft hij nog wat medicijnen gekregen ventopulmin, weet niet precies of je het zo schrijft, nou maar hopen dat hij de poeder opeet, want hij is nogal pitserig........ Scheve mond we zullen zien.....hoop ook dat het helpt...het is niet fijn om last te hebben van je ademhaling en benauwdheid, spreek uit ervaring Verdrietig maarja er zijn ergere dingen in het leven
we zullen zien

groetjes karin

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:12

veel suc6!!

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:30

Mijn paard lijdt aan dampigheid. Ook hiervoor moet je veel doen en laten. Paarden staan met zijn 3en in een groepsstal en kunnen overdag in en uit lopen. Ze staan op zaagsel en dat kost een beetje voor zo´n oppervlakte en wordt ook lekker vies als ze in en uit lopen. Maar het is nodig.

Verder spuit ik spul over het zaagsel en bespuit het hooi. Ze heeft gelukkig geen medicijnen van de da meer nodig. Ik haal al mijn produkten bij de paardendrogist, omdat dit op natuurlijke basis is.

Het gaat gelukkig heel erg goed met haar. Soms als ze ging rollen, hoeste ze al erg en ze heeft ook al eens een zware keelontsteking gehad. Ze voelt zich nu erg prettig.

Succes met je paard, ik weet hoe het is als je paard het benauwd heeft.

Hoe uit is je paard? Mijn KWPN merrie is 13 jaar.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:30

ja succes met je paardje OK dan! mijn paard heef thet ook maar dan chronische bronchites,,heb ook ventipulmin maar dan de siroop de poeder wou zei ook niet eten..

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:55

bedankt voor jullie reacties, *LOL*
mijn paardje is 14 jaar, hij wordt bijna 15, in april
hij heeft voorheen z gelopen, dat kan hij nu niet meer, een l proefje denk ik wel........rijdt er nu nog b mee, miss in de zomer l1, maar dat moet ik even kijken, ik hoop dat hij het wel eet, we zullen zien, vanavond krijgt hij zijn eerste poeder, dus...ik laat wel weer een berichtje achter.

groetjes karin

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:32

Meng je het poeder door het voer of doe je het op een andere manier? Hoop voor je dat hij het poeder wil innemen. Succes ermee.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:48

Mijn paard heeft ook een tijd ventolin gehad en wou het ook niet opeten. Wat ik deed was het biks laten weken in water en dan kan je het poeder er zo door roeren en dan proeven ze er niks van.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:03

Je kan het bijv. door appelmoes doen of als hij dat ook niet lust fruithapje van olvarit. In ieder geval niet droog op het voer doen, dan blazen ze het meestal weg.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:12

Een appel of wortel door het voer kan ook helpen. Het poeder plakt er dan aanvast.

Ken iemand die altijd brood hiervoor nam. Ze maakt het brood een beetje vochtig, gooide er poeder over en deed 2 boterhammen op elkaar. Zo voerde ze haar paard de medicijnen (poeder) anders wilde hij het niet opeten.