drachtig en buikpijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjore

drachtig en buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:56

Mijn drachtige merrie, 23 april uitgeteld, is vandaag niet fit. Wat sloom, buikpijn en weinig eetlust. Dat heeft ze andere jaren wel vaker gehad aan t eind van de dracht, maar niet zo erg als vandaag en ook niet zo vroeg in de dracht.
Bovendien hoorde ik vandaag vertellen dat er hier en daar al weer wat veulens verworpen zijn..... Scheve mond
Ik kan even niet veel meer doen dan afwachten en duimen.
Maar ben benieuwd of er meer paarden zijn met dit soort klachten op t moment

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:42

Mijn merrie heeft ook zo nu en dan koliekjes die even flinkpijn doen. Ik masseer dan haar buik en wandel een stukje, meestal gaat het dan met een kwartiertje weer beter. Ze is rond half maart uitgerekend en haar veulen beweegt heel erg veel.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:18

ook paarden kunnen toch harde buiken krijgen door stress e.d?

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:21

Hoi

Als je het niet vertrouwd de DA erbij halen of op zijn minst even bellen. Misschien dat het mogelijk is dat je paard een pijnstiller of iets dergelijks kan krijgen om de sympthomen wat af te zwakken.

Gwen

selnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:33

ik heb eens een tip gehad die bij mijn drachtige merrie's super goed helpt. Geef ze 50 cc sterke koffie gemengd met 50 cc brandenwijn en na 10 minuten zijn ze meestal weer fit. Dit kun je in een grote spuit doen en dan via de mond inbrengen (net als een wormenkuur). Baad het niet dan schaadt het niet. En mijn drachtige merrie's hebben ook altijd buikpijnaanvallen tegen het einde van de dracht en na dit drankje zijn ze meestal na 10 minuten weer helemaal fit.

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:51

Ik zou zelf nooit gaan dokteren, zo gauw als je het niet vertrouwd de dierenarts bellen !!!!
Verder kan een drachtige merrie zich best is wat minder lekker voelen.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 22:01

Hallo,
Het gaat al weer beter met haar. Ze was gisterenavond laat flink winderig. En ging tegen de nacht weer wat eten.
Vandaag maakt ze weer een normale fitte indruk.
Hopelijk is het leed dus weer geleden.

PS, ik had de dierenarts gebeld, en overlegd. Ik zou het even aankijken, en als de problemen aangehouden hadden, zou ik m ook zeker hebben laten komen.