Noukie"]
onze Concorde had in het verleden zn schoft gebroken. Dit is alleen helaas niet tijdig goed behandelt en daardoor waren de doornuitsteeksels vergroeit. Hij kon er wel mee leven, maar echt buigen id in zn hals en lijf was toch wel over (B/L dressuur niveau ging nog wel, en springen ook, als je maar heel stil zat en en hem in zn waarde liet (zie de foto's in mn profiel (Jarno)))
[/quote]
Hoger dan dat niveau hoeft van mij niet. Ik zou al dol blij zijn als hij als hobbelpaard voor de rest van zijn leven bij mij kan blijven!
[quote="Noukie schreef:maar uiteindelijk kreeg hij (ook omdat het te laat ontdekt is) op meer plaatsen last en hebben we hem dus in laten slapen.
Maar ik weet ook dat er een goedgekeurde hengst rondloopt, die dik in de sport springt en die vroeger ook zn schoft brak. Paard is netjes behandeld en kan dus gewoon weer functioneren
Hangt er net vanaf hoe en wat en hoe snel je erbij bent enz...
Als ik dit weer hoor wordt ik niet gelukkig.... als (met nadruk op als) er echt een breuk in zijn schoft zit/heeft gezeten dan is dat al langer geleden gebeurt (voor juni) Laten we nu maar hopen dat het geen breuk is maar gewoon een spieren/banden kwestie....
Maar de dierenarts heeft mij zelf laten kijken ..... als ik achter Gamier sta en hij staat vierkant dan is zijn ene kant van zijn schoft hoger dan de andere kant.... Of spieren/banden dit ook kunnen veroorzaken