paard laten kraken? daarna steeds vaker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

paard laten kraken? daarna steeds vaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 15:25

Op stal komt over een tijdje iemand die je paard kan kraken, ze zeggen allemaal dat dat heel fijn is en je paard weer helemaal los is. Maar m'n ouders zeggen dat je dat dan voortaan iedere keer moet laten doen om een of andere reden...is dat zo?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:09

Kraken als je geen problemen hebt is slecht!!!
Het is ALLEEN goed als je paard niet meer te rijden valt, zoals één kant na andere behandelingen nog steeds vast (na accupunctuur, kreupelheidsonderzoek, rugonderzoek, tanden ect).

Kraken is pijnlijk en ze moeten zelfs 2 weken op rust, lichte beweging. Het is geen pretje voor het paard, dus waarom dan doen?

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:41

Eens met QuijoSvan, en de kans is idd groot, dat als je het een paar keer laat doen, dat het dan nog vaker moet omdat de bandjes om de wervels iets uitrekken door het (vaak) kraken, waardoor de wervels juist veel gemakkelijker scheef kunnen gaan zitten

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:57

Ja ik zat er eerst ook zo over te denken...maar omdat veel mensen op stal dat laten doen (ook met paarden die niks hebben) ging ik twijfelen....maar ik laat het niet doen. Ze zit misschien rechts wat vast in d'r hals maar dat gaat al steeds beter losser door de lessen die ik krijg. Dus ik laat het niet doen. Bedankt voor jullie uitleg.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:04

Als diegen vaak bij jullie op stal komt kun je toch een keer vragen of ze naar je paard kan kijken je kunt altijd eens horen wat ze aanraad.Bij ons op stal komt ook wel eens een kraker maar als je paard behandeld is kan na 1 keer kan na 4 keer dan is het probleem opgelost en hoeft ze niet weer te komen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:17

Maar ze heeft niet echt een probleem. Dus hoeft ze ook niet gekraakt te worden. Knipoog

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:19

Ze wordt zoals je zegt al losser, dus dan is het goed!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:22

Ja idd, ik hou het gewoon bij de training. Zo weet ik ook meteen wat ik moet doen om haar niet weer vast te rijden.