Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nicky2 schreef:Heej
ik had een vraagje. Mijn verzorgpaardje is al een paar maanden kreupel. Eerst dacht de dierenarts dat het door hoefbevangenheid kwam, maar de hoefsmid dacht weer van niet. Hij heeft een tijd antibiotica gekregen en ging van het voer af op alleen hooi. Dit hielp niks. Er is wel wat veranderd.
Eerst liep die gewoon erg kort enzo, maar nu loopt die echt kreupel op alleen links voor.
De hoefsmid wil nu proberen om hem op hoevenijzers te zetten met zooltjes erin. Begrijp dat niet helemaal, want daardoor los je het probleem toch niet op?
Ik zou heel graag röntgenfoto's willen laten maken, want er klopt hier iets niet. De dierenarts en de hoefsmid hebben allebei geen idee wat hij nou eigenlijk heeft en hebben dit ook ter sprake gebracht. Maar de eigenaar wil het nog een tijdje aanzien en heeft daar eigenlijk geen geld voor...
Nou vraag ik me eigenlijk af of jullie weten wat hij zou kunnen hebben en hebben jullie nog tips, wat ik voor hem kan doen. Hij mag nu nog steeds niets anders dan hooi en wordt twee keer per dag 20 minuten met koud water afgespoten. ook krijgt hij nog steeds antibiotica en pijnstillers, maar van die pijnstillers zijn we binnenkort af.
Groetejes een bezorgde paardengek:P