kreupele haf>>kunnen geen oorzaak vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky2

kreupele haf>>kunnen geen oorzaak vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 13:36

Heej

ik had een vraagje. Mijn verzorgpaardje is al een paar maanden kreupel. Eerst dacht de dierenarts dat het door hoefbevangenheid kwam, maar de hoefsmid dacht weer van niet. Hij heeft een tijd antibiotica gekregen en ging van het voer af op alleen hooi. Dit hielp niks. Er is wel wat veranderd.
Eerst liep die gewoon erg kort enzo, maar nu loopt die echt kreupel op alleen links voor.
De hoefsmid wil nu proberen om hem op hoevenijzers te zetten met zooltjes erin. Begrijp dat niet helemaal, want daardoor los je het probleem toch niet op?
Ik zou heel graag röntgenfoto's willen laten maken, want er klopt hier iets niet. De dierenarts en de hoefsmid hebben allebei geen idee wat hij nou eigenlijk heeft en hebben dit ook ter sprake gebracht. Maar de eigenaar wil het nog een tijdje aanzien en heeft daar eigenlijk geen geld voor...

Nou vraag ik me eigenlijk af of jullie weten wat hij zou kunnen hebben en hebben jullie nog tips, wat ik voor hem kan doen. Hij mag nu nog steeds niets anders dan hooi en wordt twee keer per dag 20 minuten met koud water afgespoten. ook krijgt hij nog steeds antibiotica en pijnstillers, maar van die pijnstillers zijn we binnenkort af.

Groetejes een bezorgde paardengek:P

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:31

Ik zou een andere dierenarts proberen. Ander beslag kan heel goed helpen, als zijn hoeven de oorzaak zijn van het probleem. Maar dat moet je dan wel eerst zeker weten. Foto's maken kan erg verstandig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:22

Bij mij was het ook zo dat de DA zei dat ze bevangen was en de hoefsmid zei van niet.
Als ik jou was zou ik die zooltjes met ijzers gewoon proberen, mijn haf heeft ze nu 1 1/5 week en is van Niet kunnen lopen naar Vrolijk over de weg huppellen gegaan Knipoog

Je kan ook haar hoeven (voor) afspuiten. minimaal 2x per dag 10 minuten... succes !!

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 15:07

okey bedankt voor jullie advies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:47

Nicky2 schreef:
Heej

ik had een vraagje. Mijn verzorgpaardje is al een paar maanden kreupel. Eerst dacht de dierenarts dat het door hoefbevangenheid kwam, maar de hoefsmid dacht weer van niet. Hij heeft een tijd antibiotica gekregen en ging van het voer af op alleen hooi. Dit hielp niks. Er is wel wat veranderd.
Eerst liep die gewoon erg kort enzo, maar nu loopt die echt kreupel op alleen links voor.
De hoefsmid wil nu proberen om hem op hoevenijzers te zetten met zooltjes erin. Begrijp dat niet helemaal, want daardoor los je het probleem toch niet op?
Ik zou heel graag röntgenfoto's willen laten maken, want er klopt hier iets niet. De dierenarts en de hoefsmid hebben allebei geen idee wat hij nou eigenlijk heeft en hebben dit ook ter sprake gebracht. Maar de eigenaar wil het nog een tijdje aanzien en heeft daar eigenlijk geen geld voor...

Nou vraag ik me eigenlijk af of jullie weten wat hij zou kunnen hebben en hebben jullie nog tips, wat ik voor hem kan doen. Hij mag nu nog steeds niets anders dan hooi en wordt twee keer per dag 20 minuten met koud water afgespoten. ook krijgt hij nog steeds antibiotica en pijnstillers, maar van die pijnstillers zijn we binnenkort af.

Groetejes een bezorgde paardengek:P

Het probleem wordt er niet mee opgelost dat klopt! Maar als ie dan beter gaat lopen...Maar krijgt ie dan openteenijzers? want daar ben ik zelf niet zo fan van....of gewone ijzers?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:37

Ik snap niet dat ze, als ze geen oorzaak kunnen vinden, maar gaan expirimenteren met ijzers. Het kan wel uit de schouder of rug komen. Het kan zelfs vanuit de heup komen.

Rinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:34

Ja bent het met Cookies eens. Veel veeartsen kijken niet waar het verder vandaan kan komen. Die van mij heeft ook kreupelheid na kreupelheid achter de rug. En rug was inderdaad het goede woord. Bij die van mij stonden de bekken en de ruggewervel scheef.

En ik zou eens wat andere topics lezen over zonder ijzers. Ik heb ook op advies van de da een tijdje mijn paard op siliconen en pads gehad, maar als je je er meer in gaat inlezen kom je vaak tegen dat dat juist het hoefmechanisme nog meer verstoord. Maar door alle klachten die ik heb gehad ben ik ook een echte aanhanger van natuurlijk bekappen.
En als de eigenaar niet zoveel geld heeft, denk ik zeker dat dat de moeite waard is. Natuurlijk bekappen is zoveel gezonder voor de hoef en benen en ook nog eens vele malen goedkoper dan ijzers met pads en wellicht daarna ook nog siliconen wat dat zal daarna gebeuren als het niet helpt...

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:06

Heeft ie tot nu toe zonder ijzers gelopen? Of zijn ze er net af? Is ie misschien anders bekapt, waardoor de stand is veranderd? Ik weet het meer vragen dan antwoorden....

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 17:03

ehm hij heeft een hele tijd zonder ijzers gelopen. Zijn hoeven gingen scheuren, dus hij ging van zijn ijzers af. Nadat de ijzers er onderuit zijn gegaan, loopt hij eigenlijk kreupel..

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:52

misschien zit er nog een hoefnagel in Verward