Ineens stokkreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magic_Ubaila

Ineens stokkreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 19:42

Hallo mensjes,
Ik heb vandaag me paardje losgegooid!Dat is niks nieuws maar ik had haar lekker uitgestapt dus ik ging beentjes afspuiten en even napoetsen!Allemaal goed dekentje op.wil ik wegstappen wil ze niet Scheve mond DUs ik denk dag gewoon lopen jij ZOOO kon ze gewoon niet meer op haar achterbeentjes lopen En voor was ze ook niet goed.Dus dierenarts erbij zegt die poedersuiker van haar kogel is een beetje gekneust JAAH dag dan is ze niet op 4 benen kreupel!!Wie heeft er ook zoiets gehad... Verdrietig (er is ook bloed afgenomen morgen hoor ik de uitslag maar ben benieuwd of mensen dit wel eens hebben gehad )

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:06

Er zijn denk genoeg mensen die ineens voor lange tijd met een paard staan met een blessure.

Ik heb ondertussen in 5 jaar al 2,5-3 jaar gestapt!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:00

Maandag ziekte?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:03

Wat aardig ben jij tegen je paard en over je DA. Scheve mond

Ik zou er maar vertrouwen in hebben wat de DA zegt. En dat bloedonderzoek afwachten. En vooral lief zijn voor je paard. Succes.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 08:56

Een bot kneuzing is zeer pijnlijk en kan wel degelijk reden zijn dat het paard niet meer wil lopen.
Maar persoonlijk zou ik eerst aan vernageling, of zoolkneuzing denken en daarna aan tying-up > spierbevangenheid.
Een bot/pees kneuzing aan de kop van de kogel, had je volgens mij direct nadat het gebeurd is al moeten vernemen.
In ieder gteval goed, dat er ook gelijk bloed geprikt is, nu nog de uitslag af wachten.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:45

littleroosie schreef:
Maandag ziekte?

Dacht ik ook aan?! Verward

horsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:52

ja inderdaad dat is ook mijn eerste indruk hoewel je een paard zeker niet op een afstand kunt be of veroordelen.

Tying up. zeker niet mee doorlopen kun je de spiervezels beschadigen krijgt ie littekenweefsel en blijft ie er last van houden. Goed warm houden, minderen met krachtvoer. En natuurlijk masseren de afvalstoffen moeten zijn spieren uit. Plast ie bruin?

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:41

als hij maandagziekte heeft dan komt dat wel uit de bloedtest

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:53

hoefbevangen kom je in dit jaargetij ook niet vaak tegen volgens mij..

rambo was er bijna aan onderdoor gegaan van de zomer. schrok me kapot, ineens was hij kreupel, en als we iets later waren geweest was hij dood geweest.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:54

Hoefbevangenheid hoeft niet altijd samen te hangen met het jaargetijde.

Een verkeerde verhouding tussen voer en werk kan er ook toe lijden.
Maar als ik het verhaal zo lees denk ik meer aan een spierbevangenheid...

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:34

klinkt idd als tying up zoals je het vertelt, maar wacht eerst maar de uitslag van het bloedonderzoek af, en vertrouw op je DA, wij kunnen het hier vanachter de pc moeilijk beoordelen. En als je geen vertrouwen hebt in je DA dan vraag je toch om en second opinion? Dierenartsen genoeg in nederland!