Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Maar ik vind het wel te zwart-wit gesteld dat hoefijzers alleen maar problemen geven.
Ze geven wel alleen maar problemen, er ontstaat altijd schade in de hoef, maar door de verminderde doorbloeding verdoezelt het ook een hoop. je hoeft dus inderdaad niet altijd problemen aan de buitenkant te zien.
Inderdaad zijn hoefijzers een makkelijke oplossing als het paard kreupel is, maar het is net zoiets als pijnstillers geven, niet een echte oplossing voor het probleem.
voor de mens heeft het trouwens inderdaad veel voordelen![]()
En de oplossing voor scherp zetten, heb ik nog niet anders gevonden dan met ijzers.
Alhoewel, hoefschoenen zijn een goed alternatief !
Chely schreef:hey Maris,
Voor het eerste gedeelte ben ik het zeker met je eens.
Met het 2e gedeelte niet helemaal.
Lady haar hoeven zijn zo bagger, dat ze met of zonder ijzers, op allerlei technieken beslagen het niet veel (eigenlijk niets) uithaalt.
Haar hoeven groeien amper en brokkelen ongelofelijk erg.![]()
toch
ik ben geen grote voorstander van ijzers.
en had toen ontzettend slechte hoeven ( idd brokkelen, niet groeien zodat er bijna geen ijzers onder konden, ijzers die er telkens af getrapt werden etc ). Zo slecht dat de hoefsmid zijn ijzers er dus NIET onder uit wilde halen.