Waarneer kunnen paarden bijelkaar het land in? Sander staat altijd alleen..Maar misschien is het voor hem wel gezelliger dat hij met iemand het land ingaat. Hij kan heel goed met zijn buurman 'Xander'.. Maar het is een Fries, met ijzers..Hij loopt voor feesten voor de kar, dus als ze is ruzie krijgen, ben ik bang dat Xander Sander kreupel slaat..Of komt dat maar zelden voor? Is het verstandig paarden zoineens bijelkaar te zetten? Sander kent het wel. Tot zijn 2 ½ heeft die alleen maar met zijn soortgenooten in het land gelopen. Bij een fokker...Toen is die naar een loopstal gegaan, met andere ponys. En daarna is die bij ons terecht gekomen. Sander heeft geen slecht verleden..Goede ouders.. Maar nu kwam ik woensdag bij de Ponyclub, liep er dicht een pony achter hem langs, dan legt hij zijn oren wel in de nek..Of is dat anders ??
Auke07
Geplaatst: 15-01-05 11:34
Het is zeker gezelliger als je paard met een ander op het land staat!! moet je zeker proberen!!! Als hij nou goed met zn buurman kan opschieten, waarom zou je et dan niet proberen!??? Als het niet goed gaat kun je altijd iets anders proberen en als je paard een keer nukkig doet tegen een ander paard: Moet je niks van aan trekken dat doet mijn paard ook weleens en die staat altijd met andere paarden op de wei of bak!! Dus ik zou het zeker proberen!!!!!
Fun_Fun
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-05 11:46
Ik ben vanplan het in de zomer te gaan proberen..Eerder kan nog niet..Zit iets achter..De Friezen gaan in de winter neit naar buiten toe
Auke07
Geplaatst: 15-01-05 11:51
Zij er geen andere paarden op stal dan? waar je paar dmee in de wei kan...
Fun_Fun
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-05 11:59
Jawel...Eentje..Maar daar zijn al anderen mee in de wei geweest, allebei kreupel eruit gekomen. En een 2 jarige die met een andere naar buiten gaat. Misschien kan Sander daarbij in..Moet ik even gaan infomeren
Anoniem
Geplaatst: 15-01-05 14:52
Als je hem nu in de wei zet met zijn eigen buurman maar eerst nog met een scheidingsdraadje ertussen? Kunnen ze een paar dagen aan elkaar snuffelen en dan haal je het draadje weg. Het is doodnormaal dat paarden samen lopen en op deze manier zou je niet veel vechterij moeten hebben. Tegelijk binnen en buiten zetten is ook verstandig, zeker in het begin.
Fun_Fun
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-05 16:31
Ja idd..
We gaan het vant zomer proberen. Hij staat nu nog binnen..