Wond net boven het oog!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Wond net boven het oog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 21:14

Hallo,

Ik zit met een dringende vraag ik kwam toe strax bij mijn verzorgpaardje aan en wat bleek nou ze heeft net boven zijn oog een grootte wond (net zo groot ook als zijn oog) Het is erg diep en het gaapt nogal en het is ietsjes gezwollen. We laten de dierenarts er naar kijken maar ja het kan duszz nog tot morgen middag of zow duren en ik wil het als het kan wel nog even verzorgen maar wat kan ik dan doen.

Wat heb ik zelf gedaan heb de viezigheid uit de wond gehaald en wat droog gedept en er wat jodium zalf opgedaan (was uitgebloed) we hebben haar het halster om gelaten omdat we anders bang zijn dat we ze morgen anders kunnen gaan vangen ik weet het is beter zonder halster maar dat was gewoon niet anders ze staat nu in de wei. Verder had ze er nog geen last van ze knipperde nog gewoon en ik mocht ook om de wond heen voelen maar ja aan de wond niet.

Maar genoeg gelult wie kan mij enige tips geven???

Alvast bedankt!!!!!

wizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:23

Ik zit met een dringende vraag ik kwam toe strax bij mijn verzorgpaardje aan en wat bleek nou ze heeft net boven zijn oog een grootte wond (net zo groot ook als zijn oog) Het is erg diep en het gaapt nogal en het is ietsjes gezwollen. We laten de dierenarts er naar kijken maar ja het kan duszz nog tot morgen middag of zow duren Verward Boos!

dit is dus niet zomaar een wond de dierenarts hoort gelijk tekomen dit gaat duidelijk om een spoed geval en als hij niet snel komt bel dan een andere.

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:30

nou een beetje veearts wacht echt niet tot de volgende dag met zoiets hoor. heb je wel goed uitgelegd wat er aan de hand is? het lijkt me namelijk niet erg verstandig om er zelf aan te gaan prutsen, als je pech hebt wordt het zo alleen maar erger...

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:58

Nooit jodium of andere dingen op een wond gebruiken, als de VA er nog niet bij geweest is.

Er zal nu nier meer gehecht kunnen worden, zonder de wond helemaal op te schonen.

Bij diepe wonden, ALLEEN SCHOONMAKEN MET WAT LAUW WATER en alleen als dit echt noodzakelijk is.

De rest is hierboven al gezegd, als de |VA voor zoiets niet direct wil/kan komen, niet zeuren maar meteen een ander bellen.