Toen ik Olga (verzorgpaard) woensdag van stal haalden, mankte ze vreselijk. Ze buigde haar linkerachterbeen niet. Ik als de bliksem het verzorgmeisje van Laika naar binnen gestuurd om de eigenares te halen.
Ik moest me geen zorgen maken, zei ze, Olga heeft last van Knie op Slot. Heeft ze al van toen ze jong was, nu was het al twee jaar geleden. Ze moest naar achteren lopen tot het 'knak' zou zeggen (had de DA toen gezegd). Allemaal goed en wel, het zat goed 'op slot' en de DA heeft het los komen maken 's avonds. Alles is weer in orde.
Ik vraag me af of er nog mensen zijn met paarden die dat hebben? Zelf weet ik er vrij weinig over en ben ik er wat van aan het opzoeken. Iemand persoonlijke ervaring hiermee?
migina
Geplaatst: 14-01-05 22:01
De pony van een vriending heeft het ook, zij laat de achterhoeven schuin bekappen.
Vie
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-05 11:06
Ja, dat gingen ze bij Olga ook doen .
_Anke_
Geplaatst: 15-01-05 11:14
Heeey mijn merrie heeft het ook!! Sinds dat ze een jaar oud was, ze is nu bijna 4!! Maar over is het niet, ondanks dat ze al 2,5 jaar op speciaal beslag staat!!! De achterhoeven zijn schuin gekapt!! Waarschijnlijk laten we nu de knieband doorknippen, want met rijden knakt ze bij overgangen door de achterhand.
Angie_Uresca
Geplaatst: 15-01-05 20:41
een merrie van ons had het nadat ze uitgegleden was maar naar een week ofzo was het over.
Vie
Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-05 16:13
Olga heeft het ook al vanaf dat A. haar heeft. Olga is te vroeg beleerd en te zwaar belast (voor dat A. haar had). Wsl komt het hierdoor.
Verder heeft ze geen problemen tijdens het rijden en was het nu ook al 2 jaar geleden dat het nog eens gebeurd was, ze dachten dat ze er ondertussen uitgegroeid was. Nu gaan ze haar ook weer schuin laten bekappen.