Rugproblemen.... DA of Eric Laarakker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

Rugproblemen.... DA of Eric Laarakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 17:44

Gamier liep (zowel tijdens rijden al bij het longeren) al een aantal weken niet echt lekker. In zijn galop wisselde hij veel en met zijn voorbenen liep hij ruimer dan met zijn achterbenen. Hij rommelde gewoon.... Dit werd de afgelopen weken erger en erger. Vandaag heb ik iemand mee laten kijken tijdens het rijden om te horen of het niet aan mijn hulpen lag. Er werd mij verzekerd dat het zeker niet aan mijn hulpen en zit lag. Ook heb ik iemand anders op hem laten rijden die hem tot 2 maanden terug altijd reed. Zij is direct afgestapt aangezien zij ook duidelijk merkte dat hij niet goed liep.

Wij hebben hem afgezadeld en zij heeft even haar hand over zijn wervels laten gaan...... En ja hoor halve wegen zijn rug zat duidelijk het probleem.... Hij probeerde duidelijk onder de "druk" vandaan te komen en hij liet duidelijk merken dat het pijn deed!

PROBLEEM duidelijk! Ik heb mijn reguliere dierenarts gebeldt en hij komt maandag of dinsdag kijken. Hij zei dat hij zijn rug zou onderzoeken maar dat het voor hem wel duidelijk was en dat de Fysio er bij moest komen.

Mijn buurvrouw heeft met haar paard ook rugproblemen gehad en zei zij direct dat ik beter naar Eric Laarakker kan gaan. Haar paard was na 2 behandelingen van zijn probleem af (hij had zijn wervels recht gezet of zo)

Nu heb ik op de site van Eric Laarakker gekeken en wat mij direct opviel is dat er veel met niet regulieren behandelmethodes gewerkt wordt.

Op bokt wordt de naam Eric Laarakker veel genoemt en veel reacties zijn positief.... echter vraag ik mij af of het verstandig is om direct naar Eric te gaan...... Kan een "gewone" fysio het probleem niet oplossen????

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:18

Een fysio kan het ook oplossen, alleen een dierenarts als Eric Laarakker kijkt ook vooral naar de oorzaak, fysio meestal alleen naar de gevolgen. Steffi v.d. Laarse heeft bij Eric Laarakker gewerkt en komt bij je thuis, zij is beslist een aanrader. Voor haar telefoonnummer mag je PB'en. Er zijn volgens mij nog meer bokkers die goede ervaringen met haar hebben.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 18:42

labe schreef:
Een fysio kan het ook oplossen, alleen een dierenarts als Eric Laarakker kijkt ook vooral naar de oorzaak, fysio meestal alleen naar de gevolgen. Steffi v.d. Laarse heeft bij Eric Laarakker gewerkt en komt bij je thuis, zij is beslist een aanrader. Voor haar telefoonnummer mag je PB'en. Er zijn volgens mij nog meer bokkers die goede ervaringen met haar hebben.

Maar ik heb begrepen dat een probleem met de rug (verschoven wervel of zenuw klem) door van alles en nog wat kan komen? Bij Gamier is het duidelijk 1 wervel aangezien hij het geen probleem vind als je wat druk uitoefen op de andere wervels. Dus in dit geval zou het denk ik toch alleen maar gaan om het probleem op te lossen? Ik neem aan dat Eric ook niet kan zien waardoor het precies is gekomen of zie ik dit verkeerd. Wat betreft Steffi v.d. Laarse.... Ik heb nog nooit van haar gehoord maar ik begrijp dat zij ook DA is??? Ik neem aan dat de verzekering dan ook de kosten van haar behandelings methode dekt?

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:04

Gamier schreef:
Ik neem aan dat de verzekering dan ook de kosten van haar behandelings methode dekt?

Dit hangt af van je verzekering, sommige verzekeringsmaatschappijen vergoeden alle DA-en, en andere alleen reguliere behandelingen. Welke verzekering heb je?

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 19:20

Patoucha schreef:
Dit hangt af van je verzekering, sommige verzekeringsmaatschappijen vergoeden alle DA-en, en andere alleen reguliere behandelingen. Welke verzekering heb je?

Gamier is verzekerd bij Interpolis Uitgebreide verzekering plus Veterinaire ziektekostenverzekering.... Ik vraag mij af of Fysio eigenlijk ook gedekt wordt...... MHhhhh maar weer eens in de polisvoorwaarden duiken

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 19:28

Ik heb even gekeken en nee hoor Fysio wordt niet vergoed! Nou vraag ik mij af of zij dan wel de kosten van Eric of Steffi vergoeden..... Niet dat de kosten het belangrijkste zijn maar het zou wel meegenomen zijn. Heb begrepen dat de kosten van consulten ect van deze personen behoorlijk hoog liggen.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:37

Sorry, van Interpolis weet ik het niet...

(offtopic; voel je je trouwens al wat beter?)

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 19:41

Patoucha schreef:
Sorry, van Interpolis weet ik het niet...

(offtopic; voel je je trouwens al wat beter?)

Ja ik voel mij gelukkig wat beter. Ben vanmiddag (na het telefoontje met jou) ook wezen rijden. Had miertje al 3 dagen niet gezien Huilen

En tja nu zit Gamier weer in de lappen mand..... Gaat lekker zo!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:03

Ook evn offtoppic.
Ik hoop dat hij snel weer beter wordt en ook beterschap gewenst van zijn grote broer. (1 jaar ouder en 3 cm groter dus dan mag het)

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 20:07

GvdT schreef:
Ook evn offtoppic.
Ik hoop dat hij snel weer beter wordt en ook beterschap gewenst van zijn grote broer. (1 jaar ouder en 3 cm groter dus dan mag het)

Hihii 1 jaar en 3 cm....... Dat is zeker zijn grote broer! (over welke grote broer hebben we het nu Gomie of Gomaq?)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:00

Gomie, Gomaq is niet echt een volle broer. Die komt uit Marina, de oma van onze monsters. Zo ben je weer helemaal bij

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:03

Gamier schreef:
Ik heb even gekeken en nee hoor Fysio wordt niet vergoed! Nou vraag ik mij af of zij dan wel de kosten van Eric of Steffi vergoeden..... Niet dat de kosten het belangrijkste zijn maar het zou wel meegenomen zijn. Heb begrepen dat de kosten van consulten ect van deze personen behoorlijk hoog liggen.

Steffi en Erik zijn regulier opgeleide DA waar je de consultkosten grotendeels vergoed krijgt.
Alleen de medicijnen niet.

bron: mijn buurvrouw

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:14

Gerrie schreef:
Steffi en Erik zijn regulier opgeleide DA waar je de consultkosten grotendeels vergoed krijgt.
Alleen de medicijnen niet.

bron: mijn buurvrouw

Klopt als een bus, mijn paarden zijn bij Amev-Hippo verzekerd en krijg het consult gewoon vergoed, behalve de medicijnen.
Steffi weet de oorzaak feilloos te achterhalen en ze kan ook manipuleren als dat nodig mocht blijken.
Ik zag overigens onlangs een aantal berichtjes van mede-bokkers die ook erg tevreden over haar waren.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 15:23

Ja mijn pony is ook naar de fysio geweest en het hielp echt super!!
Tong uitsteken:P En hij vond het nog heerlijk ook...
Luxe hoor... ik ben zelf nooit bij de fysio geweest, maar sammiej wel Haha!

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 11:07

Zowel Eric als Steffi zijn geweldig > aanrader!

Allebei hebben ze m`n paarden geweldig geholpen ( ook scheve wervels )

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:05

Wat nog beter helpt dan gewone fysio, is manuele therapie, Jan Evers is een hele goede. Hij leert je ook hoe je zelf je paard kan laten ontspannen. Hij is verbonden aan DAP Bodegraven. Je kan daar ook naartoe bellen om een afspraak te maken.

http://www.dapbodegraven.nl
Laatst bijgewerkt door RuizWish op 16-01-05 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

chanty94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:59

Eric heeft ook mijn paarden geweldig geholpen. Ik wil nooit meer anders.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 16:03

even een update...

Dierenarts is net geweest...........Is niet goed

Het is zijn schoft/schouder. Vrijdag moet Gamier op de foto. Ook wil hij er een collega en een fysio/osteopaat naar laten kijken (Martin van der Dungen). Hij kan nog niet met zekerheid zeggen wat het is maar zoekt in de richting van (oude) breuk(je). Ik heb gevraagt wat zijn prognose dan is maar daar wilde hij geen antwoord opgeven (maar zijn gezicht sprak voor mij boekdelen )

Hij liet het ook aan mij zien..... als je achter Gamier gaat staan en hij staat netjes vierkant is zijn ene schoft hoger dan zijn andere.......

We wachten het maar weer af......

chanty94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:10

Kijk even op www.hoefkatrol.com Niet meteen denken: mijn paard heeft geen hoefkatrol... Gewoon even kijken, misschien heb je er 9later) iets aan

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 16:16

chanty94 schreef:
Kijk even op www.hoefkatrol.com Niet meteen denken: mijn paard heeft geen hoefkatrol... Gewoon even kijken, misschien heb je er 9later) iets aan

Bedankt voor de tip echter loopt Gamier niet kreupel.... Hij loopt gewoon helemaal .... (woord mag ik niet gebruiken op bokt) De pijn zit echt in zijn schoft/schoudergebied.

We wachten de foto's vrijdag maar af..... wat kan je anders

chanty94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:22

Mijn paard was ook niet kreupel, liep ook helemaal ...

chanty94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:25

Begrijp me niet verkeerd, altijd foto's laten maken en alle medische oorzaken uitsluiten. Heb ik ook gedaan. Maar er is niet altijd iets medisch te vinden. Mijn paard liep alsof zijn ene been korter was dan zijn andere. Voor het oog was het ook zijn schouder. Kwam amper de bocht om. Maar succes in ieder geval. Ik hoop dat de DA wat kan vinden!