MIjn paard heeft afgelopen zondag vastgelegen in haar box. Daarbij heeft ze zich aangetikt aan haar rechter voorbeen. Dus had ze een dik voorbeen. Nu begint de zwelling langzaam weg te trekken en nou lijkt het erop of er een schiefel begint te komen. Kan ik hier nog iets aan veranderen of is het nu zeker dat die schiefel er komt?? Het been voelt op die plek namelijk nog steeds warm. En mijn instructrice zegt dat dat betekent dat de plek nog steeds actief is in het vormen van een schiefel.
Nu had ik ook gelezen dat Osteo cure nog weleens kon helpen. Maar heeft dat middel geen nadelige bijwerkingen o.i.d.? En een vrouwtje bij mij op stal smeert op bijna alles Calendula goudsbloem en haar paard heeft nergens lelijke littekens of schiefels, iemand ervaring mee?
Alvast bedankt.
Twinklebel
Geplaatst: 14-01-05 19:15
Ik heb voor de schiefel van mijn paard Traumeelgel gekregen. Nadat ik daar mee begonnen ben is die in elk geval niet meer gegroeid.
Kyona
Geplaatst: 14-01-05 19:33
je kan het even aan je dierenarts vragen. Er is wel spul dat je erop kan smeren en dit helpt om het wat weg te laten trekken. Idd wel belangrijk om dit in een vroeg stadium te doen. De DA-praktijk in Ridderkerk heeft dit in ieder geval; via hen heb ik het een keer gekocht en het hielp wel.
ainay
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-05 21:02
Kyona weet je nog hoe dit spul heette?? En van welke DA van ridderkerk heb je dit gekregen? meeus? En de schiefel is daarna weggegaan?
anjore
Geplaatst: 17-01-05 22:27
mijn paard had als veulen een tik gehad, en ontwikkelde een schieffel. Volgens 2 dierenartsen, was het een schieffel, zou het niet meer weggaan, maar is het ook niet meer dan een schoonheidsfoutje. Om toch maar iets te doen, heb ik Osteocure gegeven, en gesmeerd met Lasonil (is humaan middel om te gebruiken bij kneuzingen en verstuikingen.) De schieffel is helemaal verdwenen. Ik zou zeggen probeer t.... Je weet nooit of t helpt, maar veel kwaad kan het niet.
BarbaraNova
Geplaatst: 18-01-05 15:15
Mijn paardje heeft ook een schieffel en traumeel gel werkte in het begin goed. Nu heb ik er al een tijdje niets aan gedaan en het lijkt idd kleiner te worden. Rustig afwachten in mijn geval dus..
gr_roos
Geplaatst: 18-01-05 16:05
Bij van Schie in Wassenaar hebben ze ook iets dat super helpt. Je moet het met een kwastje opsmeren en het mag niet op een open plek. Als je belt sturen ze het ook op, ik ben alleen even vergeten hoe het heet. Volgens mij cortexilar, krijg net een ingeving
Paradiso
Geplaatst: 19-01-05 10:46
Mijn paardje heeft er sinds kort ook twee. Bij de eerste was ik er snel bij: traumeelgel opgesmeerd en deze is zo goed als weg. De andere kwam ik later achter en hier smeer ik nu ook traumeelgel op. Deze voel je nog wel steeds. Hij had ook een dik(ker) been en hier heb ik anteflogestine opgesmeerd (heeft nu een andere naam: kom ik even niet op). Dit werkt echt goed (mag alleen niet op open wondjes o.i.d.). Schieffels zijn niets om je zorgen over te maken, zolang ze gelijk/kleiner worden is er niets aan de hand. Gewoon schoonheidsfoutje, er is eigenlijk niets meer aan te doen.
Lenneke_
Geplaatst: 19-01-05 15:33
Mijn paard heeft op allebij z'n voorbenen een schiefel. Ze kunnen opzich geen kwaat, alleen als ze een een vervelende plek zitten, bij een pees ofzo.
Samo
Geplaatst: 19-01-05 15:53
mijn paard heeft ook 2 schiefels. Ik moet er van de dA 10 dagen lang met handschoenen en een kwastje DMSO/Dexamethason opsmeren. Als de huid gaat irriteren moet ik meteen stoppen.