Blaassteen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsey

Blaassteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 10:25

Tja hebben we eindelijk de ideale liefste en beste pony van de hele wereld. zegt toch iedereen over zijn eigen dier.
Begon hij bloed te plassen. Naar Someren. Diagnose een blaassteen. Komt zelden voor bij paarden. Moet operatief verwijderd worden. In Someren geven ze toe dat het jaren geleden is dat ze ooit zo een operatie hebben uitgevoerd, geeft weinig hoop. Moet hem zout bijvoeren, is toch slecht te veel zout, voor hart en bloedvaten en voor de nieren. Want de bloedwaarden gaven in ieder geval aan dat de nieren nog goed waren anders was het helemaal bekeken zaak. Het gekke is, hij is niet ziek, heeft geen pijn of laat het niet zien..
Wat nu te doen, er zijn homeopatische middelen die aangeven stenen op te kunnen lossen?? Waarom moeten mensen, honden, katten dan ook allemaal geopereerd worden.
Zo een operatie is heel duur en heel zwaar en riskant. daarna 1 maand boxrust, 2 maanden geen werk, dan langzaam aan weer beginnen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb een afspraak staan bij Tom Marien in Belgie, omdat hij me aanbevolen is, maar ook hij wil hem eerst zien en onderzoeken. er zijn ook mensen die zweren bij Kerpen, duitsland, weer anderen bij Riemersma ook net over de grens in duitsland.
van de marel wilde ook al langskomen om te kijken, is allemaal prima, kost allemaal geld, als het opgelost wordt geen probleem maar bij honden en katten kan het terugkomen en moeten hun hele leven op dieet. dus je moet eigenlijk ook weten waar het vandaan komt hoe het ontstaan is, kan op diverse manieren.
als er iemand iets weet laat het mij even weten

BVD

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:14

Het is afhankelijk van wat voor een soort steen het is. Er zijn stenen die opgelost kunnen worden met dieet en spoelingen. Ik neem aan dat dat in jouw pony zijn geval niet kan, anders hadden ze het wel gedaan. Verder weet ik er niet zo heel veel van, behalve dat het terug kan komen, tenzij je een bepaald dieet geeft, maar dat is bij paarden erg lastig (soms zelfs niet uitvoerbaar, itt honden en katten)
Tom Marien is iig een zeer goede chirurg! Ik weet wel zeker dat je daar in goede handen bent, of eigenlijk jouw pony....
Succes

kraamkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:59

Ik denk dat geen dierenarts je advies zal geven zonder er eerst meer van te weten. Is het een merrie of hengst?. Hoe groot is de steen?,
welk type steen is het?, is er een blaasonsteking?, is de blaaswand verdikt?
Thom Marien is trouwens een zeer kundige paardenarts en paardenchirurg die je alles kunt vragen wat jij wilt weten. Succes!