stinkend paard ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

curly2day

stinkend paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:37

De oude fokmerrie van mijn moeder is wat verkouden, sinds gister,
"alleen" een vieze neus(geel snot) en drupt wat neus vocht, niet hoesten of koorts.
Heeft nog goede eetlust, kijkt helder uit d'r ogen, loopt goed, heeft normale mest. Heeft geen opgezette klieren.

Maar ze lijkt te "stinken", en dan in de buurt van der vieze neus, heeft dan met de verkoudheid te maken ?? Omdat er dan een ontsteking zit ??

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:39

kan ook ontstoken tand of kies zijn, maar gekleurd snot is altijd een reden om een DA langs te laten komen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:59

ik zou indd maar een DA bellen... klinkt ongezond

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:16

is het uit 1 of beide neusgaten?
is het snot of etter?
mijn paard heeft dit al enkele weken en is onder behandeling bij de va,en ben aardig wat wijzer geworden op dit gebied...

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:21

zou de dierenarts even laten komen. Stinken is niet goed en kan op een ontsteking wijzen.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:12

tola schreef:
is het uit 1 of beide neusgaten?
is het snot of etter?
mijn paard heeft dit al enkele weken en is onder behandeling bij de va,en ben aardig wat wijzer geworden op dit gebied...

Gele snot is puss in slijmvorm en dat stinkt. Als er al wat langer een ontsteking heeft gezeten en het er nu dan wegkomt heeft het lekker kunnen broeden op een smerig geurtje.
Zeker als de merrie al wat ouder is(weerstand kan dan minder zijn) dan is een antibiotica-kuurtje op zijn plaats en dus zeer verstandig om de dierenarts te bellen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 22:47

Het snot komt uit d'r rechterneus gat, ik neem aan dat mijn moeder er inderdaad wel de dierenarts bij gaat halen.
@ tola: hoe en wat ? ben wel benieuwd

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:49

bij die van mij begon het meer als 3 weken geleden,etter uit re-neusgat.
In de kliniek de binnenkant-neus bekeken(met een scoop)
-ze zagen een poliepje
-snelbloedend slijmvlies,wat je ziet bij schimmelinfectie
-onrustige kieswortel,lichte ontsteking
Dit kunnen dus veroorzakers zijn van stinkende neusuitvloeing bij een paard(heb ik het nu even alleen over mijn ervaring).

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:29

Tja, en wat dacht je van een voor-of andere holte ontsteking, dit kan idd een ontstoken tand of kieswortel als oorzaak hebben, maar komt ook als losstaande onsteking voor.

Niet wachten, maar de VA erbij.

nijlram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:52

precies... mijn paard heeft precies het zelfde gehad en hier ging het ook om een voorhoofdholteontsteking. Je moet er echt een DA bij halen want zoiets gaat niet vanzelf weg. Er vervelend zo'n ontsteking!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:05

dit kan een onsteking zijn in de voorste lucht wegen.. dan gaan ze idd naar etter stinken... roep meteen de DA er bij.. want zoiezo wat het is.. als het stinkt is het foute boel