. We hebben al eens een stekelige deurmat op de bovendeur gemaakt zodat het pijn deed als ze ging bijten...maar dan ging mevrouw trappen met haar voorbeen tegen de onderdeur
. Aangezien mij dat niet goed voor haar been lijkt hebben we die mat er maar weer afgehaald.Als ze 's-ochtends gevoerd worden is ze diegene die het meeste herrie maakt..ze krijgt dan dus ook vaak maar als eerste. Als ik 's-avonds naar huis ga dan gooi ik maar een plukje hoor in haar box om te voorkomen dat zodra ik uit zicht ben ze gaat herrie-schoppen.
Het lijkt erop of ze sinds een paar maanden nu ook heeft geleerd om af en toe een flinke schop naar achteren te geven (zit al een flinke beschadiging op de wand) dus daar ben ik ook niet blij mee.
Het lijkt me niet goed voor haar tanden en voor haar algemene rust dus ik vroeg me af of ik er iets aan kan doen. Misschien heeft iemand ervaring of iedeen?
Ze kan naar buiten kijken, staat bij andere paarden, krijgt genoeg te eten (3x per dag) maar dat vinden fjorden toch niet genoeg. Verder rijd ik haar echt bijna iedere dag, vertroetel haar..ze is ook erg blij als ze er uit mag en houd van knuffelen. Heeft een liksteen, er staat een ruin naast waar ze inderdaad een hekel aan heeft (vandaar dat die bovendeur zo staat dat ze die niet hoeft te zien. Verplaatsen naar een andere box in geen optie en ook weidegang gaat hier gewoon helaas niet in de winterperiode
.Wie oh wie heeft nog een suggestie? Of is er gewoonweg niets aan te doen (dat kan natuurlijk ook)
(blond)). Tja en verder ben ik blij te horen dat er inderdaad zeer weinig aan te doen is, dat bevestigd in iedergeval mijn gevoel. Ik kan weer gerust zijn...Thanks