mijn paard is nu weer kreupel, maar ik zou ff zeggen hoe het begon.
vlak na ik haar had gekocht (ze was 3,5) merkten we op dat het rechterachter been van mijn paard (vooral bij de kogel) wat dikker was. als we een beetje knepen daar begon ze wat te trappen en werd ze heel boos. deed duidelijk zeer. verder liep ze er nooit anders of kreupel op. na een tijd werd ze daar kreupel en was t hele onderbeen wat dikker, maar dit ging weer over en ze liep weer prima. later was ze weer aan dat been kreupel. we hebben er toen een veearts bij gehaald (maar dat vond ik zelf altijd zon domme sukkel..was ook niet gespecialiceerd in paarden dus vertrouw m niet helemaal) en die begon wat vaag te banketstaaf en er een beetje omheen te kletsen maar zei iets dat het misschien vanuit de knie kwam (als je daar drukte begon ze ook te slaan) en dat ik gewoon een weekje moest rijden en kijken hoe het dan was. gedaan en na een tijdje ging het net als je vorige keer gewoon weer weg. toen was ze laatst weer kreupel aan dat been, en werd alleen maar erger (ondanks rust!) en nu een echte goede veearts erbij gehaald. maar net toen hij kwam liep ze ineens weer helemaal goed en was er niks aan de hand. alleen 's avonds liep ze ineens weer stok kreupel. nu rechts achter en linksvoor! naar de kliniek geweest en voor was een hoefzweer gekomen. achter wouden ze pas verder naar kijken als ze voor weer goed liep want dan konden ze het beter bekijken. toen ze voor weer helemaal goed was, was het achter ook alweer over en ben ik weer langzaam gaan rijden (zei de veearts). nu na een paar weken loopt ze rechtsachter dus weer kreupel, ze houd het hele been stijf (met bokken bijvoorbeeld, gaat linksachter omhoog en buigt, en rechtsachter blijft stijf en recht en komt nauwelijks van de grond) volgende dag weer wat met haar gaan draven en toen viel het allemaal weer reuze mee... ik snap er nu geen donder meer van
en ik ga zo maar kijken hoe ze nu loopt nu ze weer een uur gereden heeft, en als het weer niet goed is ga ik maar weer met haar naar de kliniek, evt voor foto's. maar herkent iemand hier iets van of heeft iemand raad.. zeg het dan please even.a;vast bedankt he!!!
groetjes steef
ps sorry voor het lange verhaal
maar moest er ff uit