wolfstanden Eruit???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

wolfstanden Eruit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 14:27

Mijn paard heeft zijn wolfstanden nog. Nu adviseerde de tandarts mij vorig jaar om zijn wolfstanden eruit te laten halen. Hij heeft er nog nooit last van gehad. Volgens de tandarts is het risico op problemen vrij groot en kan ik ze er beter perventief uithalen. Het is maar een lichte ingreep omdat ze niet zo groot zijn. Oh ja we starten binnenkort M2 en de Z komt dan in zicht. Wolfstanden zouden meer problemen kunnen geven met stang en trens?

Nu wilde ik graag weten of jullie paarden de wolfstanden nog hebben? Zo niet wanneer en waarom hebben jullie eruit laten halen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:16

wolfstanden weg laten halen.
geloof me ik heb er al veel ellende van gezien.
het is zo gebeurd en als het maar kleintjes zijn mag met een dag of 3 het bit alweer in.
waarom wachten tot je echt problemen krijgt,en vaak komen die.
de kleintjes zijn vaak ook de pijnlijkste omdat de wortel nogal bewegelijk is.
groetjes mariska

Annemieke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:00

mijn pony had er ook last van hij croste de hele bak door met rijden van de pijn toen hadde we de tandart gebeld hij was toen 3 en nu hebben we er helemaal geen last meer van...!
Annemieke

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:23

bij een paar paarden op de manege zijn de wolfstanden er ook uitgehaalt dus denk wel dat het het beste is Lachen

ringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:46

Bij mijn paard hebben ze de wolfstanden ook weggehaald. De tandarts zei dat dat het beste was, ondanks dat mijn paard er nooit last van had. Ik vond dat tanden trekken op zich hartstikke zielig (zonder verdoving) als ik het nog eens moest doen, zou ik heb pas laten doen als mijn paard last van zijn wolfstanden heeft

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:56

Niet ieder paard heeft last van wolfstanden, het kan zijn dat hij er met S&T meer last van heeft maar het hoeft niet.
Ik zou ze dus lekker laten zitten maar het wel in de gaten houden als hij last krijgt ben je vroeg genoeg lijkt me. Er zijn genoeg paarden waarbij ze gewoon blijven zitten.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:11

Givar heeft vorig jaar een grondige opknapbeurt aan zijn gebit gehad. Zijn wolfstandje is toen ook verwijderd. Is echt een fluitje van een cent.
Hij is alleen niet echt getrokken, maar een soort van afgebroken.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:17

Mijn paard is door iemand anders ingereden en mevrouw ging staken. Vol met de zweep erop etc. Breng dit paard maar naar de slacht want het word je dood. Beestje was 2 maanden onder zadel. Vakantie gegeven om tot rust te komen en zelf opnieuw begonnen. Zónder zweep! Beestje heeft nooit meer gestaakt en liet al snel zien aan mij dat ze pijn had. Stil gezet, alles laten checken en wat blijkt, wolfstanden..

Zodra die krengen eruit zijn, moet ik haar eerst weer leren dat het bit geen pijn doet en kan ik van het voorjaar weer opnieuw beginnen.. Zónder pijn!

Nee, ik heb hier heel veel van geleerd.. Mocht ik nog eens eens een ander paard hebben gaan eerst die krengen eruit, want deze ellende wil ik nooit meer meemaken.. 't arme beestje..

LindaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:35

Ik heb een tijdje een paard verzorgd waar de eigenaar Z mee reed. Met stang en trens en het paard had echt geen last van zijn wolfstanden. Dus het hoeft niet altijd problemen te geven.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:35

Het is denk ik het zelfde probleem als met verstands kiezen bij mensen.
De een krijgt er wel last van en de ander niet, maar het zijn wel nutteloze tanden. Gewoon goed in de gaten houden als je twijfelt. Ik persoonlijk zou ze eruit laten trekken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:27

Ik zou idd ook niet laten trekken als je paard er geen last van heeft. Waarom klooien/snijden aan iets wat geen last geeft? Wat ook al eerder is gezeg'; verstandskiezen bij mensen worden ook niet altijd getrokken. Ligt er maar net aan of ze wel of niet in de weg zitten of of ze problemen geven.
Jij laat toch ook niet je kiezen zomaar trekken onder het mom van "misschien krijg ik er last van"?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:51

Mijn tandarts adviseerde me om ze gewoon te laten zitten. Zolang je paard er geen last van heeft vond hij het overbodig en onzinnig om ze te verwijderen Scheve mond

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:50

Toen ik net eigenaar was van mijn merrie, is de tandarts ook bij geweest.
Hij heeft o.a. ook een wolfstand verwijdert.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:47

Er uit halen! Mijn paard heeft er zo'n vreselijke last van gehad (welismaar maar 2 keer daarna hebben we het ontdekt en zijn ze verwijderd) dat het JAREN geduurd heeft voor we haar weer met neusriem konden rijden. Ze draaide compleet door zodra je probeerde haar mond dicht te 'binden'. Ik zou ze weghalen voor ze een nare ervaring krijgt.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:05

Bij al mijn paarden zijn ze eruit gehaald. Die dingen hebben geen functie en kunnen alleen maar problemen veroorzaken.

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:34

wolfstanden MOETEN er tog altijd uit!?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:41

Nou, er moet niets. Maar het gebeurt regelmatig dat het bit tijdens het rijden constant tegen het tandje aankomt, en dat is natuurlijk alles behalve prettig. Vandaar dat ze regelmatig worden verwijderd. De tandarts die onze paarden doet zegt dat 90% van de paarden er last van krijgt.

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:14

esther82 schreef:
Nou, er moet niets. Maar het gebeurt regelmatig dat het bit tijdens het rijden constant tegen het tandje aankomt, en dat is natuurlijk alles behalve prettig. Vandaar dat ze regelmatig worden verwijderd. De tandarts die onze paarden doet zegt dat 90% van de paarden er last van krijgt.

oow ik dacht altijd dat er uit moest,
onze tandarts haalde ze er dan ook gelijk uit, vandaar.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:48

Een paardentandarts zal altijd wat vinden hij wil graag wat verdienen Haha!.

De mijne heeft ze ook nog en zitten er prima zolang hij geen last heeft ga ik niet rommelen dat vraagt alleen maar om meer problemen. Laat 1x per jaar door de hoefsmid de tanden na kijken. Hij vraagt dan altijd of ik problemen heb. Vaak niet dus dan kijkt hij alleen snel of er wat is maar liefst doet hij niets. Pas bij problemen grijpt hij in.

Rare is dat ik al vanaf mijn 8ste rij en pas de laatste 4/6 jaar hoor over de paardentandarts ik noem het dus een modegril waar iedereen in meeloopt Scheve mond . Vroeg was het normaal dat de hoefsmid ze 1x per jaar nakeek. Was service en koste geen geld.