Elan, pechvogel...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElanII

Elan, pechvogel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 23:17

Zal even vertellen wat er gebeurd is: ik was vanmiddag ziek naar huis gegaan van mijn werk en lag te slapen. Staat opeens vroeg in de avond mijn oudste zoon bij mijn bed. De stal had mij zo’n 10 x proberen te bellen, omdat Elan zich gestoten had en een grote wond op zijn hoofd had.
Toen mijn stalgenote mij niet kon bereiken, heeft ze een DA gebeld.
Elan is gehecht, de binnenkant met draad, de buitenkant met krammen, 21 maar liefst. (Het lag open tot op het bot…) De DA is 2 uur bezig geweest met hem. Ook heeft hij nog een antibioticakuur gekregen om infectie tegen te gaan.
Sinds ik Elan heb (sinds eind oktober) heeft hij minimaal 5 x zijn hoofd gestoten, wel niet zo erg als nu en 4 hoefzweren gehad.
Ik ben ondanks dat ik me niet lekker voelde toch even bij hem gaan kijken.
Ben me werkelijk wezenloos geschrokken. Dat ziet er echt heftig uit, zo’n grote wond met zoveel krammen erin. Hopelijk is dit wel de laatste keer dat het gebeurt. Moet er wel bijzeggen dat Elan behoorlijk groot is (1.80 m), dus als hij zijn hoofd een keer omhoog doet, dan stoot hij zich al gauw ergens aan. Verder zijn we natuurlijk net naar een nieuwe stal verhuisd waar hij weer moet wennen aan de afmetingen en de hoogte van de deur en zo.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:26

Jemig wat een pech zeg! Kan me voorstellen dat je ervan geschrokken bent. Fijn dat je stalgenote actie ondernomen heeft en de DA hem kon behandelen. Misschien een idee om als je weet waar hij zich aan stoot dit af te dekken met bijv. rubber of stevig tapijt. Dan beschadigt hij niet zo snel. Beterschap@!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:08

domme vraag misschien, maar zijn zijn ogen wel helemaal in orde ?
ik bedoel, heeft hij optimaal zicht ?
5 x zo hard zijn hoofd stoten is niet goed, hij zal er ook wel onzeker van worden.............

De grotere stal is denk ik het beste wat je kan doen.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 23:40

Kyona schreef:
Jemig wat een pech zeg! Kan me voorstellen dat je ervan geschrokken bent. Fijn dat je stalgenote actie ondernomen heeft en de DA hem kon behandelen. Misschien een idee om als je weet waar hij zich aan stoot dit af te dekken met bijv. rubber of stevig tapijt. Dan beschadigt hij niet zo snel. Beterschap@!

Bedankt voor je medeleven.
We zijn er nog niet achtergekomen waaraan hij zich heeft gestoten.
Zal weleens kijken of ik in ieder geval de bovenrand van de staldeur met schuimrubber kan omwikkelen.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 23:45

kiana schreef:
domme vraag misschien, maar zijn zijn ogen wel helemaal in orde ?
ik bedoel, heeft hij optimaal zicht ?
5 x zo hard zijn hoofd stoten is niet goed, hij zal er ook wel onzeker van worden.............

De grotere stal is denk ik het beste wat je kan doen.

Met de DA heb ik besproken of hij optimaal zicht heeft. Volgens haar orienteren paarden zich niet zozeer met hun ogen (?), dus slecht zicht of niet zou volgens haar niet zoveel uitmaken.
Vervelend is het natuurlijk wel. Aan een kant van de hechtingen was het helemaal dik vanavond. Desalniettemin is Elan toch gewoon zichzelf, gezellig en vrolijk. De stal waar hij nu staat is volgens mij iets van 3,5 x 3,5 meter, best groot dus en in ieder geval groter dan de vorige stal.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:32

ik denk dat slecht zicht wel degelijk wat uitmaakt.
een paard stoot zijn hoofd niet voor zijn plezier, lijkt mij, dus als ze het kunnen vermijden doen ze dat wel.

Dat zwellen zal van nu af aan wel minder worden denk ik.
Die van mij heeft het een maand geleden ook gehad incl. nietjes en dat werd na 2 dagen en arnicazalf ( niet op de wond) al dunner.
Zijn hoofd leek wel een banaan.
Zie ook mijn berichten...........hersenschudding.

gelukkig had hij dit niet en we zijn weer aan de gang.
ik kan mij voorstellen dat je je rot bent geschrokken.
Ik was erbij toen het gebeurde, sterker nog, ik zat er op.
Wat kan een paard bloeden.............
Bij de mijne is het weer netjes dicht en ik denk dat hij er geen littekens aan over houd.
Succes met de jouwe !