Hij 'knakt'??!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 09:55

Bij ons is ook een pony die altijd knakt. Als de eigenaresse erop rijd knakt ie ook ... hoe lager je rijd en hoe vaker, hoe soepeler ze lijkt te worden en dan knakt ze minder. Als ze dan gaat uitstappen gaat ie weer knakken. Schijnheilig
Vergelijk het met jezelf.... moet eerlijk toegeven dat mijn knieen ook wel knakken als ik de trap oploop Bloos

Geen zorgen volgens mij

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:24

Hoor je dan zeker ook tijdens het rijden in stap? Sommige paarden hebben dit en over het algemeen kan het geen kwaad (wel eens nagevraagd bij dierenarts).

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:46

Het heeft te maken met het gewrichtsvloeistof wat je hoort, maar het fijne weet ik er niet van. Anders kan je de dierenarts een keer opbellen als je twijfelt.

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:47

Dit heeft te maken met de gewrichtsvloeistof die soms wat meer door eiwitrijker voedsel wordt aangemaakt.
Bij buigen van het gewricht kan er een "belletje lucht" onstaan en knappen waardoor je dat hoort.
Door bewegen wordt de gewrichtsvloeistof minder stroperig en hoor je het vaak niet meer. Zoiets is onschuldig.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:25

bij ons zijn er 2 paardjes (4 jaar pas) die dit ook hebben
vind het heel rot klinken maar volgens de eigenaars kan het geen kwaad!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 15:36

dat zit in de smeerstof in het gewricht, als jij door je knieen gaat knakken zo ook soms.
je kan daar wel wat aan doen hoor er is een middel in de handel die helpt met de aanmaakt van die gewrichtsvloestof het heet arthri aid het is een stroopachtige vloeistof die je over het krachtvoer van je paard giet en het smaakt niet vies

pascalli1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:57

het kan ook kraakbeen slijtage zijn is niet echt schadelijk hoor maar dat kraakt ook zo had mijn vriendin ook met haar paard!

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:02

naadje schreef:
Gelukkig, ben ik weer wat gerust gesteld!! Hij doet het trouwens (gelukkig!) niet tijdens het lopen. Ik kan me wel vinden in dat verhaal van Henrietta over dat eiwitrijke voedsel, hij krijgt nl. sinds kort kuil ipv. hooi....

Dan kun je vrijwel zeker ervan uitgaan dat dit de oorzaak is!

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:58

bedankt voor de info, ik begon me ook zorgen te maken want mijn paard is bijna 17, gelukig is het niets

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:26

ik heb een pony gereden die heeft dit ook, ik rij nu een paard die doet dat ook, maar heeft er geen last van

Azhari

Re: Hij 'knakt'??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:31

Soms kan het ook helpen als hij anders bekapt wordt. Een paard van een kennis van mij deed het ook en sinds zij een nieuwe hoefsmid hebben is het nooit meer voorgekomen.

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:23

Onze shet van 18 jaar, die heeft het ook met lopen de ene keer weer erger dan de andere keer.
vroeger had ze het ook minder dan nu, en in de zomer is het ook minder.
maar voorzower ik weet is het niet ernstig.

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:10

mijn vshetje "knakt" ook
het was zo van de een o pde andere dag. vooral aan de rechterkant knakt het bij haar.
we denken dat het komt omdat de hoefsmid wel weer moet komen. dus afwachten maar of het daarna over is bij kiki.