Gezwollen uier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steftje

Gezwollen uier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 22:26

Mijn merrie is 10 jaar. Ze had een 2 maanden geleden een gezwollen uier. Na een week was deze weer ontzwollen. Daardoor besliste de veearts nog wat af te wachten.

Maar na een week begon de uier terug te zwellen. En nog meer dan de eerste keer. De veearts besliste dan om van de eerste keer het krachtig te behandelen. Ze heeft een spuit ontstekingsremmer gekregen. En dan nog 2 weken zakjes poeder met ontstekingsremmer. En ongeveer een maand antibioticapoeder. De uier was volledig ontzwollen. Ik ben nu twee weken gestopt met het antibioticapoeder en de uier is terug gezwollen.

Ik denk dat ze er echt pijn in heeft want ik mag normaal zonder probleem aan haar uier komen. Maar nu schopt ze echt hevig naar me als ik wil aan voelen. Heeft er nog iemand dit meegemaakt?

Groetjes

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:28

ja hoor je wel vaker, maar als jij een onstekking heb met giga zwelling doet het toch ook zeer, zou ik ook niet vrolijk van worden hoor als jij er dan met je handen aan zit, doe dit trouwens ook niet, laat de med zijn werk doen, vaak bij een ontstoken uier maak je het alleen maar erger...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:53

Wat vervelend zeg voor julie tweetjes, hopelijk gaat het snel over Lachen .
Is ze ooit drachtig geweest? Misschien is er iets met afspenen niet goed gegaan?

Misschien is koelen met water wel een optie. En verder onderzoek?
Hoe is ze met rijden of is dat onmogelijk?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:10

insmeren met kampferspiritus helpt ook heel goed, ik weet niet waar het in belgie te verkrijgen is, maar hier kun je een flesje halen bij de drogist.
kampferspiritus zorgt ervoor dat het uier koelt en jet zet het ermee "droog

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:31

Heb je nog steeds medicijnen?
Zoja, dan lekker stappen en een paar keer per dag goed koud afspuiten. Dat neemt ook de pijn wat weg.

Zo nee, dan zou ik zeker de da er nog even bij halen.
Misschien moet je die zoiezo er nog even na laten kijken.
Uierontsteking kan gevaarlijk zijn.

Maar blijven spuiten met koud water, dat kan zeker geen kwaad!

Steftje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:34

Toen de DA de vorige keer geweest is, zei hij dat afkoelen met koud water pijnstillend kan zijn.

Momenteel geef ik terug het antibioticapoeder. Ik mocht de zak uitgeven. En ik had nog een vierde over toen de DA zei dat een maand lang genoeg was geweest maar mocht het evengoed nog opgeven. Ik ga nu kijken of het verminderd. maar als het blijft of het komt direct terug ga ik nog eens een andere DA erbij halen.

En alvast bedankt voor de vele reacties!!!

Steftje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:35

elady schreef:
Wat vervelend zeg voor julie tweetjes, hopelijk gaat het snel over Lachen .
Is ze ooit drachtig geweest? Misschien is er iets met afspenen niet goed gegaan?

Misschien is koelen met water wel een optie. En verder onderzoek?
Hoe is ze met rijden of is dat onmogelijk?

Ze is nooit drachtig geweest. Ik ken haar al van veulen af dus ben het wel heel zeker.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:54

Dan heb je een redelijk grote kans, dat de zwelling wordt veroorzaakt door schijndracht, vraag je VA hierna.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:18

Kitten schreef:
Dan heb je een redelijk grote kans, dat de zwelling wordt veroorzaakt door schijndracht, vraag je VA hierna.

Kan een optie zijn, maar het kan ook gewoon zo ontstoken zijn he?
Ik heb het wel vaker gehoord. Maar hoe het ook komt 1 ding is zeker, het is een zeer vervelende en pijnlijke ontsteking voor je paard.

Ik hoop dat het nu weg blijft en je doet er inderdaad goed aan, dat als het terug komt even een andere DA er naar te laten kijken.