Lusteloos..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Lusteloos..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 14:58

Ivy had vandaag nergens zin in.
Ze wilde niet gelongeerd worden, maar dat neem ik haar niet zo kwalijk want ze is nog jong en moet het nog leren.
Ze wilde niet spelen met rambo (doet ze normaal wel).
Toen ik haar loszette met rambo en layla (2 fjorden) en ze op ging jagen heeft ze +/- 15minuten hard lopen rennen.
Daarna heeft ze uiteraard nog 'uitgestapt'.
Toen ben ik de stal gaan uitmesten, daarna nog rambo gelongeerd +/- 20minuten.
Na 3 kwartier ongeveer wilde ik haar meenemen om de kruiwagen te legen en toen stond ze nog te hijgen.
De kruiwagen geleegd en toen ik haar naar de wei wilde brengen is ze op een stukje van hoogstens 300meter wel 4 keer stil gaan staan.
Dat deed ze niet omdat ze moe was, maar om rond te kijken en ik had het idee dat ze eigenlijk liever niet de wei in wilde.
Maar ik huur voor haar geen stal, ze staat dag en nacht buiten (ook in de winter) dus ik kon haar niet binnen zetten en ze moest dus wel naar buiten.
Maar ik had dus het idee dat ze liever niet wilde en toen ze eenmaal in de wei liep vond ze het wel minder erg maar nog steeds niet leuk.
Ook vond ik dat ze een beetje anders liep als anders, een beetje stijfjes dacht ik...

Weet iemand wat dit is? kan ik haar een vitamine spuit geven?
Of kan iemand me advies geven?
Alvast bedankt!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:09

Misschien even de dierenarts bellen!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:11

Nog even aankijken (zeker niet te lang!) en anders idd de DA laten komen. Waarschijnlijk dat deze even wat bloed af neemt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:56

Ik ben net nog even bij ivy geweest (om toeter binnen te zetten)
ze stond er alweer een stuk vrolijker bij gelukkig.
Ze leek helemaal niet zo lusteloos als dat ze vanochtend was.
Gelukkig maar want ik was echt een beetje bezorgd.
Ik loop stage bij een dierenarts en ik ga misschien wel even vragen wat het geweest zou kunnen zijn en of het verstandig is dat ze nog even komen kijken.

Oh ja, in het topic komt het misschien wat ernstiger over dan dat het was.
Maar ik wilde het gewoon even kwijt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:20

kan het niet gewoon van het warme weer zijn?

mijn pony was ook heel rustig vandaag, ondanks dat ik al een week niet op hem gereden had, sjokte hij maar wat door de bak.
later zag ik dat alledrie de paarden lekker in t zonnetje stonden te genieten...

als t nou bij haar blijft kan t natuurlijk wel zo zijn dat er wat anders aan de hand is.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:39

mss gewoon even een dipje!! heb ik zelf ook welles!! Je hoeft niet bij het geringste de dieren arts erbij te halen horr, dat wordt altijd zo vlug gezegd hier!! Bedoel ik nier negatief horr!!

pascalli1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:02

gewoon af en toe een vitaminespuitje geven in de maanden met de R kan helpen sommige paarden zijn daar wat gevoeliger voor!!