Oplossing gezocht voor paard met probleempje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Oplossing gezocht voor paard met probleempje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 14:53

Hallo allemaal

Kennen jullie misschien ook dierfysiotherapeuten of dierfysiotherapeuten in opleiding of andere "helende" mensen ?! Wat ik ben op zoek naar mogelijkheden voor een paard met een probleempje:

Wij hebben op stal namelijk een ruin, die atactisch (of hoe je dat noemt) is geworden na een ongeluk met de trailer. Hij is onder de stang door geschoten en daarbij zijn waarschijnlijk wervels verschoven en/of zenuwen beknelt geraakt. Zijn achterhand zwabbert, maar hij speelt, rent en stijgert gewoon vrolijk in de kudde.

Na het ongeluk is er een duitse vrouw bijgeweest.
Zij heeft hem gemasseerd en laten lopen en toen bleek dat er niets beschadigd was, want toen liep hij weer goed!!
Maar omdat hij nog zo jong was heeft de eigenaar besloten om hem een paar jaar te laten lopen en als ie bv ongeveer 3jr was weer te bekijken. Dan zou een behandeling eventueel ondersteund kunnen worden door longeren (wat bij een te jong paard al snel te veel peesbelasting zou opleveren).

Nu wordt hij dus dit jaar 3, maar ondertussen is de eigenaar overleden en de weduwe heeft eigenlijk niks met paarden en weet dus eigenlijk ook niet zo goed wat ze met hem moet doen.

Wie kan hem helpen of kan hem een kans geven of weet iemand die hem een kans kan/ wil geven ?!

Groetjes Grid

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:20

Probeer Eric Laarakkers eens.
Ik weet niet of hij hier ook iets mee kan, maar de resultaten die hij boekt zijn ongekend goed. Misschien kan hij voor dit paardje ook wat betekenen.
succes.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 15:36

Waar kan ik meer informatie over hem vinden ?

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:52

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:55

Susanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:12

Lees het verhaal van Renske en Quint? maar eens, reclame genoeg voor Steffi zou ik zeggen. Suc-6

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 16:42

Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn verhaal.

De weduwe heeft niks met paarden en wil dus niks aan hem spenderen. Ik wilde in ieder geval een dierfysiotherapeut naar hem laten kijken, maar dat wil ze niet betalen. Schoonfamilie raad zelfs al aan om hem in te laten slapen, omdat hij alleen maar geld kost Scheve mond , maar dat wil ze eigenlijk toch ook weer niet.

Hij heeft zo te zien geen pijn, want hij is altijd vrolijk en speelt veel met de anderen *LOL* .

Ik vind het een geweldig paard (zeer gevoelig en bijzonder) Lovers en hij is nog zo jong Ach gut . Naar mijn idee zou hij nog heel veel kunnen verbeteren en wellicht nog heerlijk als rijpaard gebruikt kunnen worden.

Maar ikzelf heb geen plaats, tijd en geld voor een extra paard en hebben ook nog niemand in de omgeving gevonden die hem een toekomst zou kunnen bieden.

Dus we zijn eigenlijk op zoek naar een verantwoord iemand die hem over kan nemen en hem die behandeling kan geven, die hij nodig heeft.

Voor velen wordt dat zeer prijzig Geld, geld! (inschakelen fysio/ geneeskundige e.d.), maar bv een dierfysiotherapeut (In opleiding) of andere geneeskundige (in opleiding) zou hem zelf kunnen behandelen en daar dus wellicht niet zoveel geld in hoeven te steken --> alleen voldoende tijd en aandacht !

Mensen attendeerden mij op de paardenopvang en dat zie ik wellicht ook als een mogelijke oplossing. Zij gaan dan op zoek naar een verantwoord baasje.

Hopelijk vinden we dus iemand, die hem een kans kan geven Ach gut

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:54

Grid, misschien is dit een projectje voor Ingrid??

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:44

mocht er serieus overwogen worden om hem te laten inslapen....ik ken iemand die een paard zoekt als weidemaatje. je mag me altijd pben als dat misschien een optie is!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 12:01

Hé Unity

Daar heb ik al eens over gedacht, maar volgens mij heeft ze daar geen plaats voor en de weduwe wil er dus geen geld in steken, dus hij zal dan echt door haar overgenomen moeten worden.

Fiona & co ik hou je voorstel in ieder geval in gedachten ...
Hoewel onze voorkeur dus uitgaat naar iemand die hem er echt bovenop kan helpen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 22:19

Een fotootje (rechts is Vivaldi)

Lovers
Afbeelding

Hopelijk kan iemand hem een mooie toekomst bieden!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:47

zijn er ook voor dit soort gevallen manueel haptonomen voor paarden???

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 14:18

Arnoud schreef:
zijn er ook voor dit soort gevallen manueel haptonomen voor paarden???

Verward Weet niet wat manueel haptonomen zijn?!

Maar de weduwe wil haar gaan afstaan aan de paardenopvang:

http://people.zeelandnet.nl/oansink/index.htm

Hopelijk hebben ze plek voor hem en krijgt hij zo kans op een toekomst, want dat verdiend hij écht

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:24

haar Tong uitsteken Lachen

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:57

draaakje schreef:
haar Tong uitsteken Lachen

??? zij heeft het over ruin of ken je dit paardje alszijnde merrie?
of mis ik nu echt iets