Hoesten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LittleKathy

Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 14:19

Kathy hoest de laatste tijd, dit is begonnen vorige winter dat ze het af en toe eens deed. Vorige winter liep ze af en toe met een ander pony en die hoestte heel erg.Die heeft toen een kuur gehad. Sindsdien doet zij het ook, in de zomer helemaal niks. En nu begint ze dus weer Verdrietig
Ze heeft geen neusvloeiingen en krijgt al foene griek bijgevoerd, vorige winter ook trouwens. Ze doet het tijdens het eten en als ik met haar stap.
Heb net maar de VA gebeld en hij komt woensdag....Hopenlijk is het niks Verdrietig
Wat denken jullie?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:35

Tja.. probeer je niet al te druk te maken, wacht gewoon even af wat de VA zegt!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 14:41

Ik maak me niet echt druk, maar vind het raar. Ik heb haar eerder nooit horen hoesten. Vraag me gewoon af wat het is Verward

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:43

Ik heb van Hofman Lieve's HMP horse voor verkoudheden. Geef het ook preventief Lachen. Werkt erg goed.

Annemieke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:14

staat hij binnen?
Mijn pony heeft dat ook,maar dat komt van het stof omdat hij binnen staat.
wij hebben ook al van alles geprobeert maar je kunt hem dan het beste buiten in een stal zetten.
Sommige pony's hebben daar gewoon last van.

groetjes Annemieke.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:34

Overdag staat ze buiten, s'nachts staat ze binnen. Het hooi klop ik ook goed uit en de stal is niet stoffig, de bovenkant staat dan open zodat ze naar buiten kan kijken. Ze heeft een weerstand, dat wil je niet weten! ZE heeft echt nog nooit wat gehad!

En sinds die andere pony is ze begonnen, ik voer al Foene Griek, maar ik zal ook eens voor dat ander produkt kijken OK dan! Maar ze is volgens mij niet echt verkouden, ze heeft geen last van neusvloeiingen...
Alvast bedankt voor de tips!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:23

Spliterwten, werkt bij mij al na twee dagen . Twee keer per dag een handje over het voer. Ze vinden het superlekker, het werkt en is niet duur Haha!

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:26

gemalen verse gemberwortel met bruine suiker en honing werkt ook heel goed tegen het hoesten. En paarden kunnen ook wel eens een virusje hebben, net als wij waarbij we heel veel hoesten maar verder niets hebben.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:30

trisca schreef:
Spliterwten, werkt bij mij al na twee dagen . Twee keer per dag een handje over het voer. Ze vinden het superlekker, het werkt en is niet duur Haha!

Hoe maak je dat klaar dan? Moet je dat niet eerst 6 weken laten weken?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 20:56

Citaat:
En paarden kunnen ook wel eens een virusje hebben, net als wij waarbij we heel veel hoesten maar verder niets hebben.

Ja klopt, maar ik dacht: bellen kan nooit kwaad, voor de zekerheid.
(ben normaal nooit zo bezorgd, tis een paard en die kunnen wel wat hebben)Maar voordat ik uitgelegd had over het hoe en wat zei de DA al direct dat hij langs zou komen, omdat hoesten bij paarden nooit goed is.

Sliterwten ga ik zeker halen morgen, bedankt voor de tip!!!
Een vraagje: waarom is dit goed, wat voor speciale werking heeft het dan op het hoesten?? Verward

teuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:22

Ik heb het zelfde probleem bij onze wehls pony, maar vanaf dat ik hmp-horse van hofman gebruik gaat het erg goed.
succes ermee.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:45

Gulpje schreef:

Nee, zo uit het pakje over het voer

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:47

Ben benieuwd morgen, alvast bedankt voor jullie tips OK dan!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 14:34

De da is vanochtend geweest en heeft me ventipulmin siroop gegeven om de luchtwegen te zuiveren. Ze was er niet ziek van, dus hij zei je hoeft het niet te kopen (spul kost 45 euri), maar op een gegeven moment komt het paard in een vicieuze cirkel tercht met kans op dampigheid

Dus ik heb dat spul voor haar gekocht. Het moet over het voer, dus ik hoop dat ze het dan opeet Schijnheilig

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:01

Gulpje schreef:

en hoe d0e je dat met dii split ewrten?? Eerst k0ken??

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:16

manonnetjoe schreef:
De da is vanochtend geweest en heeft me ventipulmin siroop gegeven om de luchtwegen te zuiveren. Ze was er niet ziek van, dus hij zei je hoeft het niet te kopen (spul kost 45 euri), maar op een gegeven moment komt het paard in een vicieuze cirkel tercht met kans op dampigheid

Dus ik heb dat spul voor haar gekocht. Het moet over het voer, dus ik hoop dat ze het dan opeet Schijnheilig

Wat heeft ze dan precies?