Supplement om de spieropbouw te bevorderen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Supplement om de spieropbouw te bevorderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 12:26

Mijn paard is 1.76m en best lang doorgegroeid. Hij heeft met sommige oefeningen moeite omdat hij achter niet sterk genoeg is. Nu ben ik daar in de training veel mee bezig, door veel overgangen en schakelen. Ook wordt hij behandeld door een fysio om hem te helpen. Nu is mij geadviseerd om een supplement te gaan geven wat helpt bij de spieropbouw.
Ik heb zelf wat twijfels bij het nut van dat soort poeders. Wie heeft ervaringen met zulke supplementen? Ik hoor graag positieve en negatieve ervaringen.

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:28

Gewoon met geduld de juiste trainingsopbouw toepassen, dan komt alles goed.
Geen rare poedertjes geven.

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:31

Ben het helemaal met Target eens!
Ik zou mijzelf ook geen spierbevorderende middelen gaan geven, zelfs niet als er alleen maar "natuurlijke stoffen" in zouden zitten....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:42

Ik heb een paar weken terug van de dierenarts het supplement Mytoplast gekregen. Nou ja gekregen € 69.00 voor een pot voor 5 a 6 weken. Ik geef het nu een paar weken maar merk nog niets.

mightymuts2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:16

Mijn paard heeft anabolen gehad. ( spuit)Zijn achterhand ontwikkelde niet mee voor zijn leeftijd. Hij heeft 2 weken geleden een spuit gehad, maar ik zie weing verschil. Ik denk ook niet dat je dit zomaar kunt kopen.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:33

muscle build van Pavo.
Heb het wel eens gebruikt bij een 3 jarige, ja hij werd gespierd, maar of het door dat dure spul kwam of door training weet ik niet.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:21

Vitamine E en Seleen, dit geven ze ook bij paarden die spierbevangen zijn, in Pavo Muscle build zit het zelfde, maar volgens de fysio van Darmorah zitten daar zo veel bij-stoffen in dat de werking deels verloren gaat.
(te koop bij www.paardendrogist.nl )

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:46

Ik wil je wel helpen!

Ik pb je even..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 07:45

Mijn paard heeft een tijd terug heel veel baat gehad bij MaxH. Ze was erg ziek geweest en als gevolg daarvan zo slap dat ze sleepte met haar hoeven. Na een maand of vier zag je echt duidelijk resultaat.

succes i.i.g.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:39

spiersupport van de Groene Os te vinden bij www.puurnatuur.nl
Volgens een ex-collega die ook een paard had met een zwakke achterhand werkte het super

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:55

Vitamine E en Seleen inderdaad hebben wij al eens gebruikt nadat de spieren overbelast waren in zijn rug, het hielp echt (maar ik geloof mn DA ook). Maar trainen en geduld geeft waarschijnlijk hetzelfde effect.
Succes

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:30

Hoi Karin,
Ik geef Lars ook wel eens Pavo E-Plus met seleen. Ik vind wel dat hij er soepeler van wordt (vooral na een intensieve les), maar of ik ook kan merken dat hij er sterker van wordt......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:43

Ik heb 2,5 maand subli energie mix gevoerd. Heel rustig de dosering opgebouwd, want het is best geconcentreerd spul.

Ik heb niet bijzonder extra getraind, doe het juist rustig aan. Mijn paard is heel soepel in zijn lijfje en het lijkt of hij makkelijker spieren vormt. Ik vind het superspul en kost in verhouding bijna niets.

Myoplast heb ik ook ooit gebruikt, keiduur, en geen resultaat gezien.

boog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 14:43

ik heb ook spiersupport van de groene os gebruikt bij mijn paard, werkt goed, maar is niet goedkoop.
Voordeel is dat het geen doping is dus kan je gewoon doorgaan met je wedstrijden! succes

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 15:30

Citaat:
Mijn paard heeft anabolen gehad. ( spuit)Zijn achterhand ontwikkelde niet mee voor zijn leeftijd. Hij heeft 2 weken geleden een spuit gehad, maar ik zie weing verschil. Ik denk ook niet dat je dit zomaar kunt kopen.

nee, dit kun je niet zomaar kopen, maar moet via de DA. In combinatie met de juiste training, mag je van anabolen het meeste verwachten. 2 weken is wel echt kort om resultaat te zien. Je mag voorlopig geen wedstrijden starten (het is een verboden middel).

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:17

die van mij krijgt momenteel pavo e-plus en de power plus mix van havens voor zijn spieren. Hij kampte nogal met stijfheid na een zware les. Sinds hij dit voer krijgt is er echt een wereld van verschil...

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:16

gouda schreef:
Ik heb een paar weken terug van de dierenarts het supplement Mytoplast gekregen. Nou ja gekregen € 69.00 voor een pot voor 5 a 6 weken. Ik geef het nu een paar weken maar merk nog niets.

Myoplast werkt goed
je moet het alleen wel geven als je echt traint dus niet alleen rondjeshobbelen en dan verwachten dat er ineens spieren gaan groeien

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:17

Ik geef samsam vitamine E met Selenium en dat bevalt super

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:18

ben ooit gestopt en merk echt verschil

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 18:26

Verschillende personen hebben het ook over stijfheid, daar heeft Romanoff absoluut geen last van. Ik ben ook niet op zoek naar een wondermiddel, bovendien bestaan die niet, maar ik wil hem graag een beetje helpen met de opbouw van de spieren.
Bedankt voor alle tips tot nu toe!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:06

Magique schreef:
Myoplast werkt goed
je moet het alleen wel geven als je echt traint dus niet alleen rondjeshobbelen en dan verwachten dat er ineens spieren gaan groeien

Klopt inderdaad. Ben nu aan het trainen onder begeleiding van een fysio en veel aan de longe. De pot is voor 6/7 weken en hij is nu bijna leeg. Maar denk dat ik dan gewoon nog een pot moet halen. Was wel tegen de € 70.00 en moet het in de slobber geven want mijn paard lust de korrels niet.

yrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:04

Vitamine E is idd belangrijk voor spieropbouw. Supplementen zijn meestal duur, maar je kan even goed elke dag 3 lepels zonnebloemolie door zijn eten doen. Dit bevat deze vit. en is ook nog voor andere dingen goed (bv tegen koliek en voor een glanzende vacht.)
goedkoop, simpel en het helpt Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:54

Zeewier en Hypower van de Paardendrogist hebben bij Triumph aardig geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:22

Ik zweer nog steeds met de Subli EM mix van de Boerenbond.

Mijn paard verzuurt redelijk snel en kan soms zo stijf zijn de volgende dag.

Door dit spul gaat het hem echt heel wat stukken makkelijker af.

Is dus in totaal goedkoper dan VitE/selenium van Pavo,maar zeker wel hetzelfde resultaat.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 01:09

anabole Clown