ik heb een vraagje. Mijn boerepaard had begin deze winter 2 plekken in zijn hals, waar het haar dunner werd en er zaten daar ook grote schilfers. Hij had er geen jeuk van denk ik, en de DA heeft hem 5 dagen aan een stuk een spuit gegeven met peniciline. De plekken waren verdwenen. Nu zie ik dat hij weer zo'n plek heeft, maar ditmaal op zijn borst. Ik belde de DA en hij zei dat hij niet opnieuw spuiten wou geven, maar dat ik moest afwachten of hij er last van heeft of niet.
Hij zei ook dat zoiets regelmatig voorkomt bij boerepaarden, omdat ze in de winter zo'n dikke vacht hebben en met de regen en het feit dat de vacht niet altijd volledig opdroogt zijn ze daar teerder aan dan een gewoon paard. Heeft iemand hier ervaring mee met dit soort plekken. Ik denk niet dat m'n paard er hinder van ondervindt, maar ik vind het niet bepaald mooi. Die schilfers krijg je er met geen stokken uit, want zijn winterhaar is net een berevacht. De schilfers zullen er dus maar uit gaan als hij zijn winterhaar verliest. Ik vind het wel jammer. Weten jullie soms wat ik hieraan nog kan doen? Misschien moet ik die plek kort scheren of zo?
Alvast bedankt