warme dikke kogel wat kan dat zijn,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mooneyes

warme dikke kogel wat kan dat zijn,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 20:31

ik dacht zelf aan mok maar er zijn absoluut geen korsten te zien.

en wondjes zie ik ook niet. het is geen stalbeen. want ze heeft het sinds gister toen ik paard uit land haalde vandaag nog niks verbeterd nog warm en dik zonder dat ze kreupel loopt

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:35

zou het eigenlijk niet weten wat het precies is. maar ik zou zijn kogel wel zn 2a3 keer perdag koelen, en met hem rond stappen!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:51

ik denk toch aan mok... hou t goed in de gaten en blijven voorlopig goed stappen

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:54

als het mok is dan word zn kogel tocht niet dik en warm?!!? en mok zit meestal in de kootholte!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 22:02

koolholte en boven de kroonrand is ook dik.

kan wel een reactie op mokt zijn, een ander paard die mok had, had het op hele voorbeen onderaan en liep op 3 benen. was zo dik 2 keer zo dik, zag er erg uit, maar op stal en behandeling werdt het snel dun. (stond in de wei, dag en nacht daarna uiterraad niet meer tot weer beter was))

het oheft dus niet alleen in de koolholte te zitten.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:32

kan ook van verder boven komen en dat het aan het zakken is, een hemathoom of een ontsteking. Kan ook een vorm van slijtage zijn, het woekerd dus warm en dik, ze hoeven niet altijd kreupel te lopen, of misschien zie jij het niet, ze lopen namelijk niet altijd te knikke bollen...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:49

kan van alles zijn:
- beginnende hoefzweer (maar dan verwacht je kreupelheid)
- ontsteking van de ring- of schortband, die bedekt de oppervlakkige en diepe buigpees in de kootholte en de kogel
- arthritis of in een later stadium arthrose, maar dan had je ws al eerder problemen gehad
- bij heel ernstige gevallen van rotstraal wil de kootholte ook wel eens warm/gezwollen zijn.......maar meestal niet tot de koot, en dan zou het paard ook kreupel zijn.
- aantikken van de hoefballen kan een oorzaak zijn.
- mok idd, maar dat heb je al uitgesloten ?

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 21:58

na afspuiten ect. id het over:):)

geen idee wat hetwas..

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:39

Hoi

Laat de kogel (het liefst het hele been of alle benen) een keer op de foto zetten. Als dat niks uitricht kan je altijd een scintigrafie laten maken. Je DA weet als het goed is waar je een scintigrafie kan laten maken. Mocht je geen adres kunnen vinden dan kan ik er wel een geven.

Gwen