boegpezen gekneusd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dyaco

boegpezen gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 19:03

mijn paard heeft waarschijnlijk zijn boegpezen gekneusd .
alleen hij heeft er nu al 2 maanden last van en het lijkt niet beterder te worden nou wilde ik vragen of iemand dit ook wel eens heeft gehad met zijn paard en hoelang dat heeft geduurd en wat jullie hebben gedaan om het goed te laten verlopen iedere info is welkom

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:42

Paard van mijn zusje heeft het gehad. (of ze had een slijmbeursonsteking, dat was niet te onderscheiden) homeopathische pilletjes en rust, heel veel rust. Veel in de wei (waar ze niet in rent...) en heel langzaam weer beginnen met rijden.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:34

bedankt voor je informatie maar welke homeopatische pilletjes had je?
En hoe lang had dit bij je zusjes paard geduurd?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:51

Waar zitten boegpezen ? die term heb ik nog nooit gehoord Haha!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:56

Mist schreef:
Waar zitten boegpezen ? die term heb ik nog nooit gehoord Haha!

op de boeg Haha!
= overgang schouderblad - opperarm, maar daar liggen verschillende pezen Knipoog .

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:38

ingeo schreef:
op de boeg Haha!
= overgang schouderblad - opperarm, maar daar liggen verschillende pezen Knipoog .

ach-so Blond over de ondervoet hoef je me niets wijs te maken, maar boven de kogel heb ik (gelukkig) nog geen kaas van gegeten Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:58

dan noem je het dus ook boegkreupel..
mijn pony heeft het gehad, waarschijnlijk naar aanleiding van een trap.
heeft drie weken rust gehad, daarna heel voorzichtig gaan stappen en zo training heel, maar dan ook heel langzaam weer opgepakt.
ik smeerde zijn boeg elke dag in met cole's liniment, dit maakte allles wat soepeler.
het blijft echter een gevoelige plek, als we in zware grond rijden en dan nog lang ook, gaat hij toch weer licht gevoelig lopen aan die kant.
het is idd een langdurige kwestie

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:03

Sorry voor de late reactie
Ze heten Symphitium en Ruta, geloof 200D (of K, weet het echt niet meer.... ) Max 2 keer per week 1 pilletje van beiden. (mijn zusje liet ze oplossen in een beetje water en over de boterham.

Ze heeft 2 maanden stilgestaan en toen langzaam stappen. Maar moet er wel bijzeggen, dat de diagnose snel gesteld is. (dus over het algemeen kortere revalidatie periode)

Als je meer wilt weten: PB maar

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:12

Heeft de mijne ook gehad, heb ik nog een topic over geopend. Er staat dus minimaal 7 weken rust voor, maar ik heb voor de mijn 10 weken aangehouden en door omstandigheden werden het 3 maanden rust. Nu is het gelukkig weer over. Maar dus ook echt rust, je mag er niks mee doen ook al lijkt het weer goed. Begin je dus gelijk als het weer in orde lijkt, komt het direct weer terug.