Gisteren is de hoefsmid geweest. Ik heb er met mijn neus bovenop gestaan natuurlijk en wat zag ik verschijnen ?
Nog TWEE hoefzweren... Ik was echt verbijsterd en een beetje de wanhoop nabij. Een hoefzweer is op zich natuurlijk niet zo heel erg tragisch maar 4 hoefzweren in een hoef binnen anderhalve maand....
Vorige week vrijdag notabene nog een foto laten maken in de kliniek.
Alles was in orde, maar toch was ik nog steeds niet gerustgesteld, achteraf gezien terecht dus.
De smid heeft Elan wel beslagen en gisteren zijn we voor het eerst gaan stappen. De smid wist te vertellen dat de pijn die hij had nu ook wel een beetje "tussen de oren" zou zijn gaan zitten en dat we hem daar voorzichtig doorheen moesten rijden (met de nadruk op voorzichtig).
Afijn, Elan wilde wel weer; in het begin liep hij erg voorzichtig en onregelmatig, plaatste gauw het rechterachterbeen erbij om de linker te ontlasten. Soms hebben we even getwijfeld of we wel door zouden rijden, maar toch geprobeerd.
Hoe meer Elan ontspande, hoe beter hij zijn voet neerzette en na ongeveer een half uurtje liep hij er echt weer goed bij.
Ik blij natuurlijk
Nu dus met beleid verder rijden en hopen dat alles goed blijft gaan, ook met het opbouwen van zijn conditie (die was helemaal weg, al toen ik hem kocht).
Heb er toen 2 DA's van de kliniek (waar mijn hoefsmid mee samenwerkt) bijgehad, die hem niet konden vinden, ze durfden niet hoger te snijden. Maar mijn paard ging zo verschrikkelijk kreupel lopen dat het leek alsof ze bevangen was (is een paard van bijna 180cm) Ik heb toen de beslissing moeten nemen om haar op Quadrisol te zetten (gevaarlijk omdat het niet 100% bevestigd was dat het een hoefzweer was, het had ook een gebroken hoefbeen kunnen zijn- en als je ze dan op pijnstillers zet...........)
Wat ik aan de ene kant wel "leuk" vind is dat jij net zo'n zeikert bent als ik wat je paarden betreft.....je twijfelt.....dan zet je hem toch op de foto
paarden voor alles !!
, als ik mijn intuitie had gevolgd had ik nu een veulen van Mist op stal ipv mijn huidige veulen welke ik gekocht heb (ben ik ook blij mee hoor
)