wie heeft er ervaring met een spierscheuring van zijn/haar paard in zijn bil?
komt dit goed, is dat ernstig enz
kan een heel goede 3 jr kopen voor heel weinig nu omdat hij dat sinds vorige week heeft.
wie helpt mij met info hierover
bedankt alvast
Kitty1
Geplaatst: 06-01-05 10:26
Als ik jou was zou ik even de veearts bellen! Dan weet je het zeker!
Jade
Geplaatst: 06-01-05 10:54
het hangt er een beetje vanaf of het een klein scheurtje is, een grote scheur of een totale afscheuring kleine scheurtjes genezen redelijk snel omdat spierweefsel heel goed doorbloed is, er blijft wel bindweefsel achter, maar in principe heeft hij daar geen last van. die van mij is toen spierbevangen geraakt omdat we niet doorhadden dat hij iets had gescheurd en hij alleen wat stijf begon. vergeet niet dat hij niet gekeurd kan worden met een spierscheur en dat hij dus andere gebreken kan hebben die nu niet naar voren komen.
Xantha
Geplaatst: 06-01-05 10:59
Kitty1 schreef:
Als ik jou was zou ik even de veearts bellen! Dan weet je het zeker!
Inderdaad dat dacht ik ook gelijk. Een goede paardenarts bellen, desnoods een kliniek. Daar weten ze je vast meer te vertellen. Succes ermee
Mist
Geplaatst: 06-01-05 18:57
Kijk heel goed uit! Een vriendin van mij heeft helaas haar 2 jarige af moeten laten maken (heeft 2 weken op de kliniek gestaan) omdat ze (waarschijnlijk) een soort spagaat heeft gemaakt met haar achterbenen in de wei. Groot gedeelte van de spiermassa was afgestorven bleek bij de autopsie
rigoletto
Geplaatst: 07-01-05 15:26
Mijn paard heeft vorig jaar een spier bijna helemaal afgescheurd in de triceps van het voorbeen. Dmv een scan kun je laten vaststellen hoe erg de schade is. Ik heb twee maal daags gemasseerd met Tromba gel (tegen ophopen van bindweefsel) en voor de rest veel rustige beweging. Ook heb ik msm zwavel van de Groene Os gegeven gedurende een jaar. Ik heb mijn paard een paar maanden alleen op het land gehad. Het heeft wel alles bij elkaar meer dan een half jaar geduurd voordat ze weer goed belastbaar was en niet meer onzuiver liep.
Het is een hele pijnlijke blessure voor een paard (en mens trouwens) en als je begint met werken moet het stugge bindweefsel dat in de plaats van de elastische spier is gekomen opgerekt worden. Dat doet ook weer zeer, dus de revalidatie duurt gewoon lang. Mijn paard is gescand op de Lingehoeve en mij is verteld dat het weer helemaal goed zou komen, ze mocht alles weer doen. Voor de rest sluit ik me aan bij de rest: laat een vee-arts die je vertrouwt nog een keer kijken voor je eraan begint. Succes!
staljaim
Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-05 20:44
hallo allemaal!
hartstikke bedankt dat jullie reacties hebben gegeven!
heb een paardenfysio geraadpleegt en heeft ook gezegd dat dat geneest maar wel 3 maanden lekker rustig moet lopen in weide of paddock.
Dus ga er zeker een dierenarst naar laten kijken of het daadwerkelijk een spierscheuring is en niet iets anders...
Paard staat helaas helemaal in België... komt wel een rapport bij van de dierenarts van de man.
mmh moeilijk allemaal zeker omdat het om te zien mijn droom paard is... 3 jr zwart met kol en snb en 4 wit sokjes en bijna 1.70m en geen iel dier.