been gebrek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuRpRisJuH

been gebrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 18:19

mijn pony heeft al sinds dat ik hem gekocht heb een rare bult op zijn achterbeen , zo net onder zijn knie . de bult is hard.
Ik denk zelf na lezen en horen dat het een botgebrek is door bv een keer getrapt te zijn of gestoten te hebben...
klink iemand dit bekent? of heeft je paard dit zelf.
kan dit schadelijk zijn in de loop van zijn leven volgens mij heeft ie er nu niet zo veel last van
groetjes mandy OK dan!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:59

toen je het paard kocht heb je hem toen niet laten keuren . had de dierenarts je uit je onzekerheid kunnen halen .
verder weet ik niet hoe lang de bult er zit en of er litteken weefsel bijzit .
mijn paard heeft op het moment ook zon bult van een oude wond en daar zit nu nog wat in maar de rest is bindweefsel .
gister is mij in de kliniek verzekerd dat ie daar geen last van kan krijgen.
zolang het eronder rustig blijft .
miss helpt het als je een foto kan plaatsen kunnen we zien waar het ongeveer zit .

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:47

Zit het echt bij zijn knie of bedoel je net opnder de sprong?
Dan zou het wel eens een schiefel kunnen zijn, dat hebben paarden wel vaker.
Het komt vaak doordat ze zich zelf hebben aangetikt.
Kan verder geen kwaad zolang het niet dikker wordt of warm.
Als je het echt zeker wilt weten moet je gewoon de DA er even naar laten kijken, succes OK dan!

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:13

het klinkt als een schiefel of te wel een bot splintertje, dit hoeft niet schadelijk te zijn, altijd goed in de gaten blijven houden dat ie niet verplaats, niet dikker word en dan ook warm want dan begint het te woekeren, zodra dit gebeurt even een da bellen, er zijn verschillende behandelingen hiervoor, de da za de beste voorstellen..