Dierenarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 13:05

Ik zoek een goeie dierenarts in de omgeving van Oudenbosch (brabant).
Ik ken de baronie en de paardenkliniek.
Ik vond de Baronie zo ver weg zitten. Ik had de eerste keer een man waar ik heel tevreden mee was. De tweede keer had ik een wat oudere man. Die niet echt spraakzaam was. Kwam alleen voor het chippen gelukkig.

De paardenkliniek heb ik dan gehad. Had wel het idee. Dat hij goed was. Maar loop toch erg te twijfelen.
Wie hebben jullie (in mijn omgeving) en wat zijn jullie ervaringen?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:49

Wat dacht je van Roosendaal, Visdonk

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:53

He, we meet again! Haha!

Ik heb als dierenarts een man die echt verstand heeft van paarden. Bij hem thuis staan er ook 5. Hij woont in Den Hout (gem. Oosterhout) en heeft praktijk aan huis. Echt een man die weet waar hij over praat...en hij is met medicatie ed erg goedkoop. Eerlijk, direct en no nonsense.

Tis niet in Breda, maar je hebt wel een goeie, dus als je interesse hebt laat het weten, dan PB ik je zijn gegevens! Pling

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 13:57

Kobus17 schreef:
Wat dacht je van Roosendaal, Visdonk

Dat is inderdaad lekker dichtbij. Heb je er ook ervaring mee? Hoe zijn ze in de omgang (beetje rare zin) met eigenaar en paard?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 14:19

Ik heb daar mijn paard laten keuren, als hij last heeft van zijn longen laat ik ze komen, mijn hoefsmid is verbonden aan deze kliniek is ook handig als er iets met zijn benen aan de hand is, altijd plezierig kontakt gehad, goede uitleg wat er aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden.
Een paar jaar geleden was mijn paard erg verkouden en dat wilde niet overgaan, zij hebben hem er toen bovenop gekregen, ze waren toen wel realistisch in de trant van "het komt goed, maar gun het een maand of 5"en dat was ook exact hoe lang mijn paard er overgedaan heeft om er weer bovenop te komen. Toen mijn paard begon te weigeren met springen heb ik daar foto's laten maken en kreeg toen gelijk te horen dat het dus niet goed zat (artrose) maar dat als ik stopte met springen mijn paard nog een hele tijd goed kon functioneren, en tot de dag van vandaag ( de diagnose is ong. 3-4 jr geleden gestelt) heeft hij nog niet 1 pas kreupel gelopen.
Mij hebben ze dus altijd goed geholpen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 14:30

Kobus17 schreef:
Ik heb daar mijn paard laten keuren, als hij last heeft van zijn longen laat ik ze komen, mijn hoefsmid is verbonden aan deze kliniek is ook handig als er iets met zijn benen aan de hand is, altijd plezierig kontakt gehad, goede uitleg wat er aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden.
Een paar jaar geleden was mijn paard erg verkouden en dat wilde niet overgaan, zij hebben hem er toen bovenop gekregen, ze waren toen wel realistisch in de trant van "het komt goed, maar gun het een maand of 5"en dat was ook exact hoe lang mijn paard er overgedaan heeft om er weer bovenop te komen. Toen mijn paard begon te weigeren met springen heb ik daar foto's laten maken en kreeg toen gelijk te horen dat het dus niet goed zat (artrose) maar dat als ik stopte met springen mijn paard nog een hele tijd goed kon functioneren, en tot de dag van vandaag ( de diagnose is ong. 3-4 jr geleden gestelt) heeft hij nog niet 1 pas kreupel gelopen.
Mij hebben ze dus altijd goed geholpen.

Bedankt voor de info. Dat is dan ook nog een idee. Is ook nog lekker dichtbij. En als ze dan ook goed zijn is dat toppie.

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de Baronie en of de paardenkliniek?

Of mensen die nog andere goeie dierenartsen weten in de omgeving?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 14:59

Iets verderweg zit ook Steenbergen, schijnt ook een goede dierenarts/kliniek te zijn, zelf nooit geweest, maar mensen in mijn omgeving zijn daar erg positief over.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 15:02

Roosendaal is een fijne kliniek mn vriendin is daar
nu 2 x geweest om haar paard te laten opereren en
is zeer positief over de doktoren!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 15:39

Ik heb hele goede ervaringen met Visdonk, ik vind het persoonlijk een hele goede praktijk met fijne va's Knipoog

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:31

Dierenkliniek Etten-Leur heeft in totaal 8 dierenartsen waarvan ik Bartels en Visser het beste vindt met paarden. Een van hen komt altijd voor de 'gewone' dingen en voor spoed. Als er echt iets aan de hand is (en het is geen spoedgeval) komt altijd een homeopathisch dierenarts Gijsbert vd Marel uit Kelpen (Limburg)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:03

Waar zit je precies in brabant?! en waar moet je een paarden dierenarts voor hebben? PB me maar ff dan kan ik je wat info geven over onze kliniek..

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:46

Kobus17 schreef:
Iets verderweg zit ook Steenbergen, schijnt ook een goede dierenarts/kliniek te zijn, zelf nooit geweest, maar mensen in mijn omgeving zijn daar erg positief over.

Ze zijn daar beetje makkelijk.... (woon in steenbergen)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:48

Ik kom ook bij Visdonk (helaas te vaak) maar ik wordt er goed geholpen en met mijn vorige paard moest ik erheen om de 2maanden en (niet zeggen hoor Knipoog ) en toen hoefde ik geen consult meer te betalen....

Ze zijn echt erg goed. Mijn Hoefsmid zit ook verbonden aan de kliniek. Ik heb Anton van Nassau en Rob van Nassau zit er ook aan verbonden.
Dus erg handig, want dan maken ze foto's en hij kijkt lekker mee op de foto hoe het beslag bv precies moet!
En als je dan paar maanden later komt dan vraagt ie er nog naar of het wel goed gaat enzo!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 19:17

QuijoSavan schreef:
Ik kom ook bij Visdonk (helaas te vaak) maar ik wordt er goed geholpen en met mijn vorige paard moest ik erheen om de 2maanden en (niet zeggen hoor Knipoog ) en toen hoefde ik geen consult meer te betalen....

Ze zijn echt erg goed. Mijn Hoefsmid zit ook verbonden aan de kliniek. Ik heb Anton van Nassau en Rob van Nassau zit er ook aan verbonden.
Dus erg handig, want dan maken ze foto's en hij kijkt lekker mee op de foto hoe het beslag bv precies moet!
En als je dan paar maanden later komt dan vraagt ie er nog naar of het wel goed gaat enzo!

OO dat klinkt echt ideaal.

Ik ben echt een muts met zulke dingen. Ik vraag me constant af of ik het allemaal wel goed doe. En of ik niet de DA moet bellen voor elk kleine dingentje.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:11

Ik ben nu de laatste keer begin december gebeld en we hadden afgesproken dat ik Boschker (als ik het goed schrijf) terug zou bellen na 8 weken.
Na 2 weken staat hij op mn voicemail, ik schrikken, want wat zou er zijn?!

Hij belde om te vragen hoe het ging Haha!

Als er ook iets is bel ik gewoon meteen! Ze willen je altijd helpen!

Ze zijn ook heel realistisch, zoals met mijn vorige paard. Na 1 jaar weer teruggevallen en toen hebben ze eerlijk gezegt dat zware trainingen of springen nooit meer haalbaar zijn áls het rijden zelf al weer haalbaar was.