wat kan dit zijn? (struikelen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oxborn

wat kan dit zijn? (struikelen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 23:01

Kom ik weer met een vraag.
Jip heeft vanavond in de les meegelopen, met een vriendin van me.
Ik heb het zelf niet gezien maar van haar gehoord dus ik weet niet helemaal excact hoe het zit.
Maar Jip bleek meerdere keren gestruikeld te zijn en elke keer als ze struikelde liep ze kreupel. Door even door te rijden ging dat weer over en liep ze weer zuiver.
Maar ze bleef maar struikelen en dan herhaalde zich het weer. ze loopt dus elke keer na het struikelen niet goed terwijl ze normaal ook weleens een keer struikeld en er dan geen last van heeft, maar ze bleek nu wel overmatig te struikelen.
Weet iemand wat ik morgen nou het beste kan doen. in principe wordt ze altijd gelongeerd op woensdag, maar dat is zo en zo niet slim.
Wat kan de oorzaak zijn van het struikelen

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:43

Loopt ze niet te veel op haar voorhand?

Mijn haf struikelde ook regelmatig tot vaak. Nu ik beter zijn achterhand eronder rijdt, heeft hij er stukken minder last van. Wanneer mijn bijrijder op hem rijdt, die er meer moeite mee heeft om zijn achterhand eronder te krijgen, struikeld hij weer meer.

Succes

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:11

kan evt een checkligament blessure zijn, hoefcatrol enz enz... er zijn verschillende oorzaken die struikelen kunnen veroorzaken, maar doorrijden met een kreupel paard?!?!??!?! Het hoeft ook niet altijd ernstig te zijn kan bv ook te lange hoeven hebben te zwak in de bespiering of wat hierboven staat, moeilijk hoor zo, bel een da!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:25

te veel op de voorhand,niet voorwaarts,te lange hoeven Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:27

hoe oud is ze?

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 11:25

ze is bijna 8.
Ze loopt inderdaad wel erg op de voorhand de laatste dagen, hangt ok heel erg in je handen.
Ze loopt nu wel weer goed, maar vandaag struikelde ze ook weer en leip ze ook weer een paar passen niet regelmatig.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:02

Je hebt ook een zeer grote kans dat ze atactisch is, deze paarden hebben dat ook, en die lopen ook wel wat op de voorhand!

Een dierenarts laten komen dus...

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:08

mijn paard struikelt veel als ze nie goed oplet. En dus maar een beetje loop te sloffen. Ik weet natuurlijk niet of jouw vriendin je paard net zo fanatiek rijdt als jij, en of ze net zoveel van hem vraagt? Maar idd op de voorhand lopen kan dat ook heel goed veroorzaken. Zou t even aankijken, en anders ff DA bij halen.
Suc6

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:23

struikelen kan veel dingen als oorzaak hebben
slechte conditie , verkeerd bekapt of verkeerd beslag
zeg zowiezo tegen de hoefsmid dat de voorvoeten goed rollend bekapt moeten worden zodat de voorvoeten sneller worden
op de voorhand lopen kan ook goed zijn
maar aangezien ze wat passen kreupel loopt, denk ik ook wel aan teugelkreupelheid !!
stap zowiezo ook veel buiten, rechtuit , waardoor het paard sterker word,liefst elke dag minstens een half uur, aan de teugel, of iig wat verheven van voren

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:48

Kan idd vele oorzaken hebben. Mijn vorige paard struikelde ook ontzettend veel, soms zo erg dat ze over de kop sloeg of op haar voorknien landde. Werd regelmatig bekapt en sinds ik overstapte op een andere hoefsmid heeft ze nooit meer gestruikeld Lachen

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:37

arthrose ?