Plots dikke knie, niet manken,maar veel struikelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Plots dikke knie, niet manken,maar veel struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 16:06

hey,

chipie heeft sinds een drietal weken last van een dikke knie. In het begin is ze door haar voorbenen gegaan en toen kreeg ze rust. Toen was het afgelopen, maar nog steeds struikelt ze vrij veel en heeft ze een dikke knie. DA mag nog niet komen omdat ie net nog maar geweest is. Aan haar rechterbeen heeft ze wel vanboven aan haar been een open abcess en haar linkerknie staat dus dik. Ze heeft ook wondes onder aan beide voorbenen. De lesgeefster denkt aan artrose Huilen . Wat denken jullie? Als je nog iets zou moeten weten, vraag het maar...

Bedankt!!!

ps: wat kan helpen om die knie weg te krijgen?

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:41

K zou tog haar benen nalatenkijken door een dierenarts. Dan heb je zekerheid. mss heeft ze wel heel veel pijn

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 18:35

Pijn heeft ze volgens mij niet echt. We hebben overal eens een kneepje in gegeven en daar reageert ze niet op.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:11

het kan zijn dat haar linkerbeen overbelast is omdat ze het rechterbeen wil ontlasten!

Die wondes aan de voorbenen zijn die daarna of tegelijkertijd onstaan?? Mss heeft ze in de stal of in de wei raar lopen doen!?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 10:51

Die zijn ervoor al ontstaan. Op de wei doet ze normaal en op de baan ook, het is enkel tijdens het rijden zelf. Gisteren toen ik haar van de wei haalde viel ze soms opzij... Maar na een paar stappen meer was dat voorbij...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 16:35

Zou er echt niemand iets weten Verward Op de wei mankt ze niet, op de baan loopt ze niet mank ofzo. Alleen tijdens het rijden. En dan die dikke knie. Als je eraan komt reageert ze niet. Het is zo belangrijk omdat ik haar in december zoek te kopen. Ik wil er later niet bepaald meer mee gaan rijden, maar het zou toch leuk zijn moest ze haar latere leven rustig kunnen slijten zonder pijn...

pascalli1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:06

ik heb het met mijn oude paard gehad die struikelde ook steeds en op een gegeven moment waren we aan het rijden toen struikelde hij echt onderuit!Veearts kon niets vinden toen naar de kliniek was het slijtage aan het botgewricht in de knie.Ik heb hem per direct op rust gezet maar op een dag kwam ik op stal en hij was door zijn knie gezakt en hij was gebroken dat was helaas het ergste wat er kon gebeuren dus laat er goed naar kijken.Ik heb hem helaas niet meer door dat voorval dit was echt iets waar je machteloos bij staat bah....

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:58

dat vallen kan ook nog uit de nek of rug komen.
er zijn veel oorzaken te noemen maar als ze bevoorbeeld pijn in de kogels of knieen heeft zal ze haar nek gaan vast zetten,en dat kan tot omvallen leiden.
hoe dan ook moet dit paard nog eens goed na gekeken worden.
en die dikke knie minstens 1 x per dag afspuiten met koud water[10 minuten per keer].
wat je verteld klinkt niet echt goed!
sterkte er mee.

Verward